Universität Wien

040189 UE Case Studies of eBusiness and eLogistics (MA) (2022S)

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 4 - Wirtschaftswissenschaften
Continuous assessment of course work
MIXED

Summary

1 Strauß , Moodle
2 Mladenow , Moodle

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
Registration information is available for each group.

Groups

Group 1

max. 30 participants
Language: German
LMS: Moodle

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Thursday 03.03. 11:30 - 13:00 Digital
  • Thursday 10.03. 09:45 - 13:00 Digital
    PC-Seminarraum 2 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Untergeschoß
  • Wednesday 15.06. 08:00 - 16:30 Digital
  • Wednesday 22.06. 08:00 - 16:30 Digital

Reading list

Yin, R.,K. (2018). Case study research and applications: design and methods. 6th edition. Sage. London
Amit, R.; Zott, C. (2020). Business Model Innovation Strategy: Transformational Concepts and Tools for Entrepreneurial Leaders. Wiley.
Amit, R.; Zott, C. (2001). Value Creation in eBusiness. Strategic Management Journal 22, pp. 493-520

Group 2

max. 30 participants
Language: German
LMS: Moodle

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Saturday 05.03. 11:30 - 13:00 Digital
  • Saturday 12.03. 09:45 - 13:00 Digital
    PC-Seminarraum 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Untergeschoß
  • Saturday 18.06. 08:00 - 16:30 Digital
  • Saturday 25.06. 08:00 - 16:30 Digital

Reading list

Amit, R.; Zott, C. (2020). Business Model Innovation Strategy: Transformational Concepts and Tools for Entrepreneurial Leaders. Wiley.
Yin, R.,K. (2009). Case Study Research. Design and Methods. Sage. London.
Amit, R.; Zott, C. (2001). Value Creation in eBusiness. Strategic Management Journal 22, pp. 493-520

Information

Aims, contents and method of the course

Ziel dieser Lehrveranstaltung ist die Vermittlung von Fachkompetenz zur Durchführung und Darstellung von Fallstudien. Die zu erarbeitenden Fallstudien erfordern eine aktive Auseinandersetzung mit Konzepten des eBusiness und des eLogistics.

Assessment and permitted materials

Darstellung der Geschäftsidee, sowie Ausarbeitung und Präsentation eines Start-Ups in Form einer Fallstudie; Mitarbeit und Feedback; Abgabe der Abschlussarbeit.

Minimum requirements and assessment criteria

Positiver Abschluß ab 50% der möglichen Punkte (Ausarbeitungen, Präsentation, Mitarbeit und Feedback). Bei mehr als vier Stunden Abwesenheit gilt das LV-Ziel als verfehlt.

Examination topics

Lt. Vorbesprechung (prüfungsimmanent)

Association in the course directory

Last modified: Th 11.05.2023 11:27