Universität Wien

040262 SE Conversatorium for Master Candidates (2015W)

Marketing

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 4 - Wirtschaftswissenschaften
Continuous assessment of course work

Summary

1 Wagner
2 Fritz

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
Registration information is available for each group.

Groups

Group 1

Terminankündigung jeweils per e-mail. Bitte unbedingt über U:SPACE anmelden.

max. 24 participants
Language: German

Lecturers

Classes

Currently no class schedule is known.

Aims, contents and method of the course

Präsentation und Diskussion von Masterarbeiten (Motivation, theoretische Aufarbeitung des Themas, Hypothesengenerierung, Design der empirischen Studie, Datenanalyse, Interpretation der Ergebnisse

Group 2

max. 24 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Tuesday 06.10. 18:30 - 20:00 Hörsaal 16 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock

Aims, contents and method of the course

Präsentation und Diskussion von Masterarbeiten (Motivation, Theoretische Aufarbeitung des Themas, Hypothesengenerierung, Design der empirischen Studie, Datenanalyse, Interpretation der Ergebnisse)

Information

Assessment and permitted materials

Minimum requirements and assessment criteria

Defensio des Kandidaten bzw. der Kandidatin, Schärfung des wissenschaftlichen Profils einer Masterarbeit durch die Diskussion im Plenum, Behandlung aktueller Themen aus dem Fachbereich Marketing, gegenseitiger Erfahrungsaustausch

Examination topics

Reading list


Association in the course directory

Last modified: Mo 07.09.2020 15:29