040410 KU Special Topics in Marketing: Marketing Communication 2 (MA) (2023S)
Continuous assessment of course work
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Voraussetzung:Major: Positive Absolvierung des Kurses Data Analysis for Marketing Decisions
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 13.02.2023 09:00 to We 22.02.2023 12:00
- Registration is open from Mo 27.02.2023 09:00 to Tu 28.02.2023 12:00
- Deregistration possible until Fr 17.03.2023 23:59
Details
max. 50 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Wednesday 08.03. 15:00 - 16:30 Seminarraum 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 3.Stock
- Wednesday 15.03. 15:00 - 16:30 Seminarraum 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 3.Stock
- Wednesday 22.03. 15:00 - 16:30 Seminarraum 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 3.Stock
- Wednesday 29.03. 15:00 - 16:30 Seminarraum 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 3.Stock
- Wednesday 26.04. 15:00 - 16:30 Seminarraum 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 3.Stock
- Wednesday 03.05. 15:00 - 16:30 Seminarraum 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 3.Stock
- Wednesday 10.05. 15:00 - 16:30 Seminarraum 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 3.Stock
- Wednesday 17.05. 15:00 - 16:30 Seminarraum 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 3.Stock
- Wednesday 07.06. 15:00 - 16:30 Seminarraum 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 3.Stock
- Wednesday 14.06. 15:00 - 16:30 Seminarraum 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 3.Stock
- Wednesday 21.06. 15:00 - 16:30 Seminarraum 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 3.Stock
- Wednesday 28.06. 15:00 - 16:30 Seminarraum 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 3.Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Der vorliegende Kurs beinhaltet die Durchführung eines empirischen Projekts zu einem (im Teil 1 nicht behandelten) Instrument der Marketing-Kommunikation. Im Kurs ‚Data Analysis for Marketing Decisions‘ geübte Analysemethoden werden dabei angewendet. Jede Gruppe von Teilnehmer*innen führt eine eigenständige Arbeit durch. Der erste Teil des Kurses umfasst die Einführung und individuelle Besprechung des Projekts. Der zweite Teil enthält die Zwischenpräsentation (Vorstellung des Projekts, theoretische Grundlagen). Im dritten Teil erfolgt schließlich die Präsentation der Endresultate. Die schriftliche Arbeit ist in deutscher Sprache zu verfassen und am Ende des Semesters abzugeben.
Assessment and permitted materials
Evaluation criteria of the seminar are as follows:
• Presentation 1: 25%
• Presentation 2: 25%
• Written assignment: 50%
• Presentation 1: 25%
• Presentation 2: 25%
• Written assignment: 50%
Minimum requirements and assessment criteria
Prerequisites:
Data Analysis for Marketing Decisions
Data Analysis for Marketing Decisions
Examination topics
Reading list
Fill, C., Turnbull, S. (2016): Marketing Communications, 7th ed., Pearson (oder 8th ed.)
Association in the course directory
Last modified: Tu 14.03.2023 11:28