040428 UK ABWL Marketing II (2015W)
Continuous assessment of course work
Labels
Summary
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 14.09.2015 09:00 to Th 24.09.2015 14:00
- Deregistration possible until We 14.10.2015 23:59
Registration information is available for each group.
Groups
Group 2
ACHTUNG: verwendete Literatur: Kotler!Diese LVA wird als Fortsetzung für ABWL Marketing I bei Herrn Doz. Ebster empfohlen.Anmeldevoraussetzung: positiv absolvierte LVA ABWL Marketing IDetails siehe Merkblatt
max. 52 participants
Language: German
LMS: Moodle
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 05.10. 15:00 - 16:30 Hörsaal 12 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Monday 19.10. 15:00 - 16:30 Hörsaal 12 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Monday 09.11. 15:00 - 16:30 Hörsaal 12 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Monday 16.11. 15:00 - 16:30 Hörsaal 12 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Monday 23.11. 15:00 - 16:30 Hörsaal 12 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Monday 30.11. 15:00 - 16:30 Hörsaal 12 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Monday 07.12. 15:00 - 16:30 Hörsaal 12 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Monday 14.12. 15:00 - 16:30 Hörsaal 12 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Monday 11.01. 15:00 - 16:30 Hörsaal 12 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Monday 18.01. 15:00 - 16:30 Hörsaal 12 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Monday 25.01. 15:00 - 16:30 Hörsaal 12 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
-
Thursday
28.01.
15:00 - 16:30
Hörsaal 16 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Hörsaal 9 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
Examination topics
Starting with a brief recapitulation of the relevant contents of ABWL Marketing I, the course places emphasis on student participation. Working on case studies and exercises, students practically apply and detail the basic theoretical contents acquired in ABWL Marketing I. Current trends in human resource management are discussed and critically reviewed. Students work on their own as well as in teams.
Group 3
ACHTUNG: verwendete Literatur: Kotler!Diese LVA wird als Fortsetzung für ABWL Marketing I bei Herrn Doz. Ebster empfohlen.Anmeldevoraussetzung: positiv absolvierte LVA ABWL Marketing IDetails siehe Merkblatt
max. 60 participants
Language: German
LMS: Moodle
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 08.10. 13:15 - 14:45 Hörsaal 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Thursday 22.10. 13:15 - 14:45 Hörsaal 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Thursday 05.11. 13:15 - 14:45 Hörsaal 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Thursday 12.11. 13:15 - 14:45 Hörsaal 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Thursday 19.11. 13:15 - 14:45 Hörsaal 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Thursday 26.11. 13:15 - 14:45 Hörsaal 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Thursday 03.12. 13:15 - 14:45 Hörsaal 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Thursday 10.12. 13:15 - 14:45 Hörsaal 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Thursday 17.12. 13:15 - 14:45 Hörsaal 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Thursday 14.01. 13:15 - 14:45 Hörsaal 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Thursday 21.01. 13:15 - 14:45 Hörsaal 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Thursday 28.01. 13:15 - 14:45 Hörsaal 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
-
Thursday
28.01.
15:00 - 16:30
Hörsaal 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
Hörsaal 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
Examination topics
Starting with a brief recapitulation of the relevant contents of ABWL Marketing I, the course places emphasis on student participation. Working on case studies and exercises, students practically apply and detail the basic theoretical contents acquired in the EK. Current trends in human resource management are discussed and critically reviewed. Students work on their own as well as in teams.
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Es handelt sich um eine prüfungsimmanente Lehrveranstaltung, die Leistungsbeurteilung erfolgt auf Basis folgender Teilleistungen:
- Ausarbeitung und Präsentation der Fallstudie 20%
- Mitarbeit 20%
- 2 Kurztests 20%
- Endtest 40%Die 20% Mitarbeit können je nach LV-Leiter auf unterschiedliche Art erreicht werden. Nähere Informationen dazu erhalten Sie in der ersten Einheit. Die unangekündigten Kurztests decken das Stoffgebiet der vorangehenden Einheiten ab, der Endtest behandelt das gesamte Stoffgebiet. Der Fokus dieser Leistungsüberprüfungen liegt auf der Anwendung der im ABWL Marketing I erlernten Konzepte. Für eine positive Absolvierung des UK Marketing sind insgesamt mindestens 50% notwendig.
- Ausarbeitung und Präsentation der Fallstudie 20%
- Mitarbeit 20%
- 2 Kurztests 20%
- Endtest 40%Die 20% Mitarbeit können je nach LV-Leiter auf unterschiedliche Art erreicht werden. Nähere Informationen dazu erhalten Sie in der ersten Einheit. Die unangekündigten Kurztests decken das Stoffgebiet der vorangehenden Einheiten ab, der Endtest behandelt das gesamte Stoffgebiet. Der Fokus dieser Leistungsüberprüfungen liegt auf der Anwendung der im ABWL Marketing I erlernten Konzepte. Für eine positive Absolvierung des UK Marketing sind insgesamt mindestens 50% notwendig.
Minimum requirements and assessment criteria
The objective of this course is to impart competent knowledge in organization and human resources by practically applying the basic theoretical contents acquired in ABWL Marketing I.
Reading list
* Kotler
Kotler, P., Keller, K., Brady, M., Goodman, M, Hansen, T. (2009): Marketing Management, 1st European ed., New Jersey: Pearson Education International. - Amazon: http://amzn.to/1JsfSyK
oder:
Kotler, P., Keller, K., Brady, M., Goodman, M, Hansen, T. (2012): Marketing Management, 2nd European ed., New Jersey: Pearson Education International. - Amazon: http://amzn.to/1fXVNJJ* Wagner, Udo; Reisinger, Heribert; Schwand, Christopher; (Hrsg.) (2009): Fallstudien aus der österreichsichen Marketingpraxis 5, WUV Universitätsverlag, Wien - Amazon: http://amzn.to/1ebfcFl
Kotler, P., Keller, K., Brady, M., Goodman, M, Hansen, T. (2009): Marketing Management, 1st European ed., New Jersey: Pearson Education International. - Amazon: http://amzn.to/1JsfSyK
oder:
Kotler, P., Keller, K., Brady, M., Goodman, M, Hansen, T. (2012): Marketing Management, 2nd European ed., New Jersey: Pearson Education International. - Amazon: http://amzn.to/1fXVNJJ* Wagner, Udo; Reisinger, Heribert; Schwand, Christopher; (Hrsg.) (2009): Fallstudien aus der österreichsichen Marketingpraxis 5, WUV Universitätsverlag, Wien - Amazon: http://amzn.to/1ebfcFl
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:29
Im Rahmen des strategischen Marketings werden folgende Themenbereiche näher betrachtet:
- Marketingumfeld
- Strategisches Marketing
- Konsumentenverhalten
- Marktforschung
- Marktsegmentierung und -positionierungIn der zweiten Hälfte der Lehrveranstaltung werden Entscheidungen des operativen Marketings untersucht:
- Markenführung
- Distributionspolitik
- Kommunikationspolitik
- Preispolitik
- Dienstleistungen