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040578 SE KFK MAR: Seminar (2016S)
Continuous assessment of course work
Labels
Anmeldung zusätzlich zur Onlineanmeldung erforderlich unter:judith.ladenstein@univie.ac.at mit Leistungsnachweis und Angabe der Telefonnummer für Rückfragen.Teilnahmevoraussetzung: (1) Positive Absolvierung des Moduls A (Marktforschung), B (Kaufverhalten) oder C (Marketingkommunikation) der KFK Marketing, oder (2) positive Absolvierung von zwei Theoriekursen aus den Modulen A, B und C.
http://marketing.univie.ac.at/studierende/studenten-master/ss-2016/kernfachkombination-marketing/seminar100001/
http://marketing.univie.ac.at/studierende/studenten-master/ss-2016/kernfachkombination-marketing/seminar100001/
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from We 17.02.2016 09:00 to We 24.02.2016 12:00
- Deregistration possible until Mo 14.03.2016 23:59
Details
max. 24 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Wednesday 02.03. 15:00 - 16:30 Studierzone
- Wednesday 09.03. 15:00 - 16:30 Studierzone
- Wednesday 16.03. 15:00 - 16:30 Studierzone
- Wednesday 06.04. 15:00 - 16:30 Studierzone
- Wednesday 13.04. 15:00 - 16:30 Studierzone
- Wednesday 20.04. 15:00 - 16:30 Studierzone
- Wednesday 27.04. 15:00 - 16:30 Studierzone
- Wednesday 04.05. 15:00 - 16:30 Studierzone
- Wednesday 11.05. 15:00 - 16:30 Studierzone
- Wednesday 18.05. 15:00 - 16:30 Studierzone
- Wednesday 25.05. 15:00 - 16:30 Studierzone
- Wednesday 01.06. 15:00 - 16:30 Studierzone
- Wednesday 08.06. 15:00 - 16:30 Studierzone
- Wednesday 15.06. 15:00 - 16:30 Studierzone
- Wednesday 22.06. 15:00 - 16:30 Studierzone
- Wednesday 29.06. 15:00 - 16:30 Studierzone
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Schriftliche Seminararbeit 60%
Zwischenpräsentation (Grundlagen) 20%
Endpräsentation (Aufsatz) 20%
Zwischenpräsentation (Grundlagen) 20%
Endpräsentation (Aufsatz) 20%
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Little, J.D.C. (1979): Aggregate Advertising Models: The State of the Art, Operations Research, 27(4), 629-667.
Laurent, J. (2013): Respect the Data!, International Journal of Research in Marketing, 30(4), 323-334.
Iacobucci, D. (2013): Marketing Models: Multivariate Statistics and Marketing Analytics, South-Western.
Weitere Literaturangaben werden im Laufe der Lehrveranstaltung bekannt gegeben.
Laurent, J. (2013): Respect the Data!, International Journal of Research in Marketing, 30(4), 323-334.
Iacobucci, D. (2013): Marketing Models: Multivariate Statistics and Marketing Analytics, South-Western.
Weitere Literaturangaben werden im Laufe der Lehrveranstaltung bekannt gegeben.
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:29
Analyse, Präsentation und kritische Dokumentation von Studien zur Anwendung von quantitativen Modellen im Marketing