040699 VK KFK eB: Economics of Electronic Commerce (2009S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 09.02.2009 09:00 to Su 22.02.2009 23:59
- Registration is open from Th 26.02.2009 09:00 to We 22.04.2009 23:59
- Deregistration possible until Sa 14.03.2009 23:59
Details
max. 50 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 05.03. 16:00 - 18:00 Seminarraum 1
- Thursday 19.03. 16:00 - 18:00 Hörsaal 9
- Thursday 26.03. 16:00 - 18:00 Hörsaal 9
- Thursday 02.04. 16:00 - 18:00 Hörsaal 9
- Thursday 23.04. 16:00 - 18:00 Hörsaal 9
- Thursday 30.04. 16:00 - 18:00 Hörsaal 9
- Thursday 07.05. 16:00 - 18:00 Hörsaal 9
- Thursday 14.05. 16:00 - 18:00 Hörsaal 9
- Thursday 28.05. 16:00 - 18:00 Hörsaal 9
- Thursday 04.06. 16:00 - 18:00 Hörsaal 9
- Thursday 18.06. 16:00 - 18:00 Hörsaal 9
- Thursday 25.06. 16:00 - 18:00 Hörsaal 9
Information
Aims, contents and method of the course
Der Vertiefungskurs spannt einen breiten Bogen zum Thema aus mikroökonomischer Perspektive, d.h. die Markteffekte der digitalen Formen des Leistungstauschs, ihre Bedingungen und Konsequenzen stehen im Mittelpunkt. Besonderes Gewicht liegt auf sog. digitalen Produkten.
Assessment and permitted materials
Referat, schriftliche Ausarbeitung, Schlussklausur
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Basisliteratur der Lehrveranstaltung:
S.-Y. Choi, D.O. Stahl, A.B. Whinston ¿The Economics of Electronic Commerce: The Essental Economics of Doing Business in the Electronic Marketplace¿, Indianapolis: Macmillan, 1997Ergänzende Literatur:
C. Shapiro, H.R. Varian ¿Information Rules ¿ A Strategic Guide to the Network Economy¿ Boston, Ma.: Harvard Business School Press, 1999
S.-Y. Choi, D.O. Stahl, A.B. Whinston ¿The Economics of Electronic Commerce: The Essental Economics of Doing Business in the Electronic Marketplace¿, Indianapolis: Macmillan, 1997Ergänzende Literatur:
C. Shapiro, H.R. Varian ¿Information Rules ¿ A Strategic Guide to the Network Economy¿ Boston, Ma.: Harvard Business School Press, 1999
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:29