040699 VK KFK eB: Economics of Electronic Commerce (2010S)
Continuous assessment of course work
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Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 08.02.2010 06:00 to Th 18.02.2010 16:00
- Registration is open from We 24.02.2010 13:00 to Fr 26.02.2010 16:00
- Deregistration possible until Su 14.03.2010 23:59
Details
max. 50 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 04.03. 16:00 - 18:00 Hörsaal 9
- Thursday 11.03. 16:00 - 18:00 Hörsaal 9
- Thursday 18.03. 16:00 - 18:00 Hörsaal 9
- Thursday 25.03. 16:00 - 18:00 Hörsaal 9
- Thursday 15.04. 16:00 - 18:00 Hörsaal 9
- Thursday 22.04. 16:00 - 18:00 Hörsaal 9
- Thursday 29.04. 16:00 - 18:00 Hörsaal 9
- Thursday 06.05. 16:00 - 18:00 Hörsaal 9
- Thursday 20.05. 16:00 - 18:00 Hörsaal 9
- Thursday 27.05. 16:00 - 18:00 Hörsaal 9
- Thursday 10.06. 16:00 - 18:00 Hörsaal 9
- Thursday 17.06. 16:00 - 18:00 Hörsaal 9
- Thursday 24.06. 16:00 - 18:00 Hörsaal 9
Information
Aims, contents and method of the course
Der Vertiefungskurs spannt einen breiten Bogen zum Thema aus mikroökonomischer Perspektive, d.h. die Markteffekte der digitalen Formen des Leistungstauschs, ihre Bedingungen und Konsequenzen stehen im Mittelpunkt. Besonderes Gewicht liegt auf sog. digitalen Produkten.
Assessment and permitted materials
Referat (mit Diskussion), schriftliche Ausarbeitung, Schlussklausur; optional: Zusatzausarbeitung (prozentueller Schlüssel der Leistungsteile: 30(+10):30:30, +10)
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Basisliteratur der Lehrveranstaltung:
S.-Y. Choi, D.O. Stahl, A.B. Whinston ¿The Economics of Electronic Commerce: The Essental Economics of Doing Business in the Electronic Marketplace¿, Indianapolis: Macmillan, 1997Ergänzende Literatur:
C. Shapiro, H.R. Varian ¿Information Rules ¿ A Strategic Guide to the Network Economy¿ Boston, Ma.: Harvard Business School Press, 1999
S.-Y. Choi, D.O. Stahl, A.B. Whinston ¿The Economics of Electronic Commerce: The Essental Economics of Doing Business in the Electronic Marketplace¿, Indianapolis: Macmillan, 1997Ergänzende Literatur:
C. Shapiro, H.R. Varian ¿Information Rules ¿ A Strategic Guide to the Network Economy¿ Boston, Ma.: Harvard Business School Press, 1999
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Last modified: Mo 07.09.2020 15:29