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040699 VK KFK eB: Economics of Electronic Commerce (2011S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 07.02.2011 09:00 to Th 17.02.2011 17:00
- Registration is open from We 23.02.2011 09:00 to Fr 25.02.2011 14:00
- Deregistration possible until Mo 14.03.2011 23:59
Details
max. 50 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Wednesday 02.03. 09:00 - 11:00 Hörsaal 4
- Wednesday 09.03. 09:00 - 11:00 Hörsaal 4
- Wednesday 16.03. 09:00 - 11:00 Hörsaal 4
- Wednesday 23.03. 09:00 - 11:00 Hörsaal 4
- Wednesday 30.03. 09:00 - 11:00 Hörsaal 4
- Wednesday 06.04. 09:00 - 11:00 Hörsaal 4
- Wednesday 13.04. 09:00 - 11:00 Hörsaal 4
- Wednesday 04.05. 09:00 - 11:00 Hörsaal 4
- Wednesday 11.05. 09:00 - 11:00 Hörsaal 4
- Wednesday 18.05. 09:00 - 11:00 Hörsaal 4
- Wednesday 25.05. 09:00 - 11:00 Hörsaal 4
- Wednesday 01.06. 09:00 - 11:00 Hörsaal 4
- Wednesday 08.06. 09:00 - 11:00 Hörsaal 4
- Wednesday 15.06. 09:00 - 11:00 Hörsaal 4
- Wednesday 22.06. 09:00 - 11:00 Hörsaal 4
- Wednesday 29.06. 09:00 - 11:00 Hörsaal 4
Information
Aims, contents and method of the course
Der Vertiefungskurs spannt einen breiten Bogen zum Thema aus mikroökonomischer Perspektive, d.h. die Markteffekte der digitalen Formen des Leistungstauschs, ihre Bedingungen und Konsequenzen stehen im Mittelpunkt. Besonderes Gewicht liegt auf sog. digitalen Produkten. Basistexte und Präsentationsunterlagen in englischer Sprache; Präsentationen wahlweise dt./engl.
Assessment and permitted materials
Koreferate (mit Diskussion), schriftliche Ausarbeitungen, Schlussklausur; optional: Zusatzausarbeitung eines Themas (prozentueller Schlüssel der Leistungsteile: 30(+10):30:30, +10)
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Frontale Präsentation gekoppelt mit sog. Koreferaten der Studierenden (plenare Präsentation, schriftlicher Beitrag) zur vertiefenden Behandlung einzelner bzw. ergänzender Fragestellungen des eCommerce.
Reading list
Basisliteratur der Lehrveranstaltung:
S.-Y. Choi, D.O. Stahl, A.B. Whinston: The Economics of Electronic Commerce: The Essental Economics of Doing Business in the Electronic Marketplace. Indianapolis: Macmillan, 1997Ergänzende Literatur:
C. Shapiro, H.R. Varian ¿Information Rules ¿ A Strategic Guide to the Network Economy¿ Boston, Ma.: Harvard Business School Press, 1999
S.-Y. Choi, D.O. Stahl, A.B. Whinston: The Economics of Electronic Commerce: The Essental Economics of Doing Business in the Electronic Marketplace. Indianapolis: Macmillan, 1997Ergänzende Literatur:
C. Shapiro, H.R. Varian ¿Information Rules ¿ A Strategic Guide to the Network Economy¿ Boston, Ma.: Harvard Business School Press, 1999
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Last modified: Mo 07.09.2020 15:29