040699 VK KFK eB: Economics of Electronic Commerce (2012S)
Continuous assessment of course work
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Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 09.02.2012 09:00 to Mo 20.02.2012 17:00
- Registration is open from Mo 27.02.2012 09:00 to Tu 28.02.2012 17:00
- Deregistration possible until We 14.03.2012 23:59
Details
max. 50 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Wednesday 07.03. 09:00 - 11:00 Seminarraum 1
- Wednesday 14.03. 09:00 - 11:00 Seminarraum 1
- Wednesday 21.03. 09:00 - 11:00 Seminarraum 1
- Wednesday 28.03. 09:00 - 11:00 Seminarraum 1
- Wednesday 18.04. 09:00 - 11:00 Seminarraum 1
- Wednesday 25.04. 09:00 - 11:00 Seminarraum 1
- Wednesday 02.05. 09:00 - 11:00 Seminarraum 1
- Wednesday 09.05. 09:00 - 11:00 Seminarraum 1
- Wednesday 16.05. 09:00 - 11:00 Seminarraum 1
- Wednesday 23.05. 09:00 - 11:00 Seminarraum 1
- Wednesday 30.05. 09:00 - 11:00 Seminarraum 1
- Wednesday 06.06. 09:00 - 11:00 Seminarraum 1
- Wednesday 13.06. 09:00 - 11:00 Seminarraum 1
- Wednesday 20.06. 09:00 - 11:00 Seminarraum 1
- Wednesday 27.06. 09:00 - 11:00 Seminarraum 1
Information
Aims, contents and method of the course
Der Vertiefungskurs spannt einen breiten Bogen zum Thema aus mikroökonomischer Perspektive, d.h. die Markteffekte der digitalen Formen des Leistungstauschs, ihre Bedingungen und Konsequenzen stehen im Mittelpunkt. Besonderes Gewicht liegt auf sog. digitalen Produkten. Basistexte und Präsentationsunterlagen in englischer Sprache; Präsentationen wahlweise dt./engl.
Assessment and permitted materials
Koreferate (mit Diskussion), schriftliche Ausarbeitungen, Schlussklausur; optional: Zusatzausarbeitung eines Themas (prozentueller Schlüssel der Leistungsteile: 30(+10):30:30, +10)
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Frontale Präsentation gekoppelt mit sog. Koreferaten der Studierenden (plenare Präsentation, schriftlicher Beitrag) zur vertiefenden Behandlung einzelner bzw. ergänzender Fragestellungen des eCommerce.
Reading list
Basisliteratur der Lehrveranstaltung:
S.-Y. Choi, D.O. Stahl, A.B. Whinston: The Economics of Electronic Commerce: The Essental Economics of Doing Business in the Electronic Marketplace. Indianapolis: Macmillan, 1997Ergänzende Literatur:
C. Shapiro, H.R. Varian ¿Information Rules ¿ A Strategic Guide to the Network Economy¿ Boston, Ma.: Harvard Business School Press, 1999
S.-Y. Choi, D.O. Stahl, A.B. Whinston: The Economics of Electronic Commerce: The Essental Economics of Doing Business in the Electronic Marketplace. Indianapolis: Macmillan, 1997Ergänzende Literatur:
C. Shapiro, H.R. Varian ¿Information Rules ¿ A Strategic Guide to the Network Economy¿ Boston, Ma.: Harvard Business School Press, 1999
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Last modified: Mo 07.09.2020 15:29