053932 VU Research methods in the context of computer science education (2022W)
Continuous assessment of course work
Labels
Diese Lehrveranstaltung wird bei entsprechender Nachfrage als Übergangsangebot im WS 2022 angeboten. Besuchen Sie diese Lehrveranstaltung nur dann, wenn Sie sicher sind, dass Sie die alten Module UF MA INF 02+03 im WS 2022 abschließen können.Details siehe Informationen zu den Änderungen per 01.10.2022
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from We 14.09.2022 09:00 to We 21.09.2022 09:00
- Deregistration possible until Fr 14.10.2022 23:59
Details
max. 10 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 04.10. 13:15 - 16:30 Seminarraum 7, Währinger Straße 29 1.OG
- Tuesday 18.10. 13:15 - 16:30 Seminarraum 7, Währinger Straße 29 1.OG
- Tuesday 15.11. 13:15 - 16:30 Seminarraum 7, Währinger Straße 29 1.OG
- Tuesday 29.11. 13:15 - 16:30 Seminarraum 7, Währinger Straße 29 1.OG
- Tuesday 13.12. 13:15 - 16:30 Seminarraum 7, Währinger Straße 29 1.OG
- Tuesday 10.01. 13:15 - 16:30 Seminarraum 7, Währinger Straße 29 1.OG
- Tuesday 24.01. 13:15 - 16:30 Seminarraum 7, Währinger Straße 29 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Übungsaufgaben, mündliche Präsentation
Minimum requirements and assessment criteria
Mindestanforderungen: Regelmäßige Teilnahme, Übungsaufgaben bearbeiten und termingerecht abgeben, mündliche Präsentation.
Examination topics
Keine Abschlußprüfung, da laufende Leistungskontrolle.
Reading list
Wird vollständigin der eLearning Plattform zur VU bekannt gegeben werden. Auszüge sind:
Okoli, C., Schabram, K. (2010). "A Guide to Conducting a Systematic Literature Review of Information Systems Research," . Sprouts: Working Papers on InformationSystems, 10(26). http://sprouts.aisnet.org/10-26 ;
Baskerville, R. (1999). Investigating Information Systems with Action Research. Communications of the Association for Information Systems, 2, pp-pp. https://doi.org/10.17705/1CAIS.00219;
Flick und Steinke: Methoden qualitativer Sozialforschung: «https://d-nb.info/959891099/04»
Yin, R. K.: Case Study Research. Design and Methods (5th ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications, (2013)
Content Analysis and Thematic Analysis: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/nhs.12048
Okoli, C., Schabram, K. (2010). "A Guide to Conducting a Systematic Literature Review of Information Systems Research," . Sprouts: Working Papers on InformationSystems, 10(26). http://sprouts.aisnet.org/10-26 ;
Baskerville, R. (1999). Investigating Information Systems with Action Research. Communications of the Association for Information Systems, 2, pp-pp. https://doi.org/10.17705/1CAIS.00219;
Flick und Steinke: Methoden qualitativer Sozialforschung: «https://d-nb.info/959891099/04»
Yin, R. K.: Case Study Research. Design and Methods (5th ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications, (2013)
Content Analysis and Thematic Analysis: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/nhs.12048
Association in the course directory
Modul: UF-MA-INF-02+03
Last modified: Sa 01.10.2022 05:08
Die Studierenden lernen relevante Forschungsmethoden in der Fachdidaktik Informatik kennen.Inhalte:
- Entwicklung eines Forschungsdesigns mit Forschungsfragen
- theoretische, empirische und design-orientierte Forschungsansätze
- quantitative und qualitative AnsätzeMethoden:
Die LV wird als kombinierte Vorlesung mit Übung angeboten.