Universität Wien

070031 VU STEOP: Introduction to the Teacher Training Programme in History, Soc. St and Political Education (S (2018S)

5.00 ECTS (3.00 SWS), SPL 7 - Geschichte
Continuous assessment of course work
KPH Krems PH-WIEN

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 120 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

Findet von 08.45 bis 11.15 statt.

  • Thursday 08.03. 08:00 - 11:15 Hörsaal A UniCampus Zugang Hof 2 2F-EG-32
  • Thursday 15.03. 08:00 - 11:15 Hörsaal A UniCampus Zugang Hof 2 2F-EG-32
  • Thursday 22.03. 08:00 - 11:15 Hörsaal A UniCampus Zugang Hof 2 2F-EG-32
  • Thursday 12.04. 08:00 - 11:15 Hörsaal A UniCampus Zugang Hof 2 2F-EG-32
  • Thursday 19.04. 08:00 - 11:15 Hörsaal A UniCampus Zugang Hof 2 2F-EG-32
  • Thursday 26.04. 08:00 - 11:15 Hörsaal A UniCampus Zugang Hof 2 2F-EG-32
  • Thursday 03.05. 08:00 - 11:15 Hörsaal A UniCampus Zugang Hof 2 2F-EG-32
  • Thursday 17.05. 08:00 - 11:15 Hörsaal A UniCampus Zugang Hof 2 2F-EG-32
  • Thursday 24.05. 08:00 - 11:15 Hörsaal A UniCampus Zugang Hof 2 2F-EG-32
  • Thursday 14.06. 08:00 - 11:15 Hörsaal A UniCampus Zugang Hof 2 2F-EG-32
  • Thursday 28.06. 08:00 - 11:15 Hörsaal A UniCampus Zugang Hof 2 2F-EG-32

Information

Aims, contents and method of the course

Einführung in das Lehramtsstudium Geschichte, Sozialkunde & Politische Bildung
Einführung in die Geschichtswissenschaft
Reflexion der Berufswahl
Historisch-politische Kompetenzmodelle,
Geschichtswissenschaften und Geschichtsunterricht
Studienplan
http://www.univie.ac.at/geschichte/studienplan-wiki/index.php?title=BA_Lehramt

Assessment and permitted materials

Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung: Vorlesung und Übung, regelmäßige Aufgaben

schriftliche Modulprüfung

Minimum requirements and assessment criteria

Examination topics

Inhalt der der Lehrveranstaltung
Pflichtliteratur:
Karl Vocelka, Geschichte Österreichs (München 2002).
Martin Pollack, Der Tote im Bunker (Wien 2004).

Reading list

Peter Gautschi, Guter Geschichtsunterricht, Schwalbach 2009.
Alfred Germ, Konzeptuelles Lernen in der Politischen Bildung, Wien 2015.
Thomas Hellmuth/Cornelia Klepp, Politische Bildung: Geschichte - Modelle - Praxisbeispiele, Wien/Köln/Weimar 2010.
Christoph Kühberger, Kompetenzorientiertes historisches und politisches Lernen. Methodische und didaktische Annäherungen an Geschichte, Sozialkunde und politische Bildung, Innsbruck/Wien 2009.

Association in the course directory

Last modified: Tu 26.11.2024 00:32