070031 VU STEOP: Introduction to the Teacher Training Programme in History, Soc. St and Political Education (S (2018S)
Continuous assessment of course work
Labels
KPH Krems
PH-WIEN
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 01.02.2018 00:00 to Mo 19.02.2018 10:00
- Registration is open from Fr 09.03.2018 00:00 to Mo 12.03.2018 10:00
- Deregistration possible until Sa 31.03.2018 23:59
Details
max. 120 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Findet von 08.45 bis 11.15 statt.
- Thursday 08.03. 08:00 - 11:15 Hörsaal A UniCampus Zugang Hof 2 2F-EG-32
- Thursday 15.03. 08:00 - 11:15 Hörsaal A UniCampus Zugang Hof 2 2F-EG-32
- Thursday 22.03. 08:00 - 11:15 Hörsaal A UniCampus Zugang Hof 2 2F-EG-32
- Thursday 12.04. 08:00 - 11:15 Hörsaal A UniCampus Zugang Hof 2 2F-EG-32
- Thursday 19.04. 08:00 - 11:15 Hörsaal A UniCampus Zugang Hof 2 2F-EG-32
- Thursday 26.04. 08:00 - 11:15 Hörsaal A UniCampus Zugang Hof 2 2F-EG-32
- Thursday 03.05. 08:00 - 11:15 Hörsaal A UniCampus Zugang Hof 2 2F-EG-32
- Thursday 17.05. 08:00 - 11:15 Hörsaal A UniCampus Zugang Hof 2 2F-EG-32
- Thursday 24.05. 08:00 - 11:15 Hörsaal A UniCampus Zugang Hof 2 2F-EG-32
- Thursday 14.06. 08:00 - 11:15 Hörsaal A UniCampus Zugang Hof 2 2F-EG-32
- Thursday 28.06. 08:00 - 11:15 Hörsaal A UniCampus Zugang Hof 2 2F-EG-32
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung: Vorlesung und Übung, regelmäßige Aufgabenschriftliche Modulprüfung
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Inhalt der der Lehrveranstaltung
Pflichtliteratur:
Karl Vocelka, Geschichte Österreichs (München 2002).
Martin Pollack, Der Tote im Bunker (Wien 2004).
Pflichtliteratur:
Karl Vocelka, Geschichte Österreichs (München 2002).
Martin Pollack, Der Tote im Bunker (Wien 2004).
Reading list
Peter Gautschi, Guter Geschichtsunterricht, Schwalbach 2009.
Alfred Germ, Konzeptuelles Lernen in der Politischen Bildung, Wien 2015.
Thomas Hellmuth/Cornelia Klepp, Politische Bildung: Geschichte - Modelle - Praxisbeispiele, Wien/Köln/Weimar 2010.
Christoph Kühberger, Kompetenzorientiertes historisches und politisches Lernen. Methodische und didaktische Annäherungen an Geschichte, Sozialkunde und politische Bildung, Innsbruck/Wien 2009.
Alfred Germ, Konzeptuelles Lernen in der Politischen Bildung, Wien 2015.
Thomas Hellmuth/Cornelia Klepp, Politische Bildung: Geschichte - Modelle - Praxisbeispiele, Wien/Köln/Weimar 2010.
Christoph Kühberger, Kompetenzorientiertes historisches und politisches Lernen. Methodische und didaktische Annäherungen an Geschichte, Sozialkunde und politische Bildung, Innsbruck/Wien 2009.
Association in the course directory
Last modified: Tu 26.11.2024 00:32
Einführung in die Geschichtswissenschaft
Reflexion der Berufswahl
Historisch-politische Kompetenzmodelle,
Geschichtswissenschaften und Geschichtsunterricht
Studienplan
http://www.univie.ac.at/geschichte/studienplan-wiki/index.php?title=BA_Lehramt