070072 GK Basic Course Teaching Methodology in History (I) (2014W)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 08.09.2014 00:00 to Tu 23.09.2014 23:59
- Registration is open from Mo 06.10.2014 00:00 to We 08.10.2014 23:59
- Deregistration possible until Fr 31.10.2014 23:59
Details
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 07.10. 13:15 - 15:30 Seminarraum 7, Währinger Straße 29 1.OG
- Tuesday 14.10. 13:15 - 15:30 Seminarraum 7, Währinger Straße 29 1.OG
- Tuesday 21.10. 13:15 - 15:30 Seminarraum 7, Währinger Straße 29 1.OG
- Tuesday 28.10. 13:15 - 15:30 Seminarraum 7, Währinger Straße 29 1.OG
- Tuesday 04.11. 13:15 - 15:30 Seminarraum 7, Währinger Straße 29 1.OG
- Tuesday 11.11. 13:15 - 15:30 Seminarraum 7, Währinger Straße 29 1.OG
- Tuesday 18.11. 13:15 - 15:30 Seminarraum 7, Währinger Straße 29 1.OG
- Tuesday 25.11. 13:15 - 15:30 Seminarraum 7, Währinger Straße 29 1.OG
- Tuesday 02.12. 13:15 - 15:30 Seminarraum 7, Währinger Straße 29 1.OG
- Tuesday 09.12. 13:15 - 15:30 Seminarraum 7, Währinger Straße 29 1.OG
- Tuesday 16.12. 13:15 - 15:30 Seminarraum 7, Währinger Straße 29 1.OG
- Tuesday 13.01. 13:15 - 15:30 Seminarraum 7, Währinger Straße 29 1.OG
- Tuesday 20.01. 13:15 - 15:30 Seminarraum 7, Währinger Straße 29 1.OG
- Tuesday 27.01. 13:15 - 15:30 Seminarraum 7, Währinger Straße 29 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Im Rahmen der Kategorie "Macht und Repräsentation" wird die Hofburg in Wien, als der bedeutendste Repräsentationsbau in Österreich thematisiert. Die Umsetzung wissenschaftlicher Erkenntnisse in den Geschichtsunterricht steht dabei im Vordergrund. Die Einbindung außerschulischer Lernorte in den Unterricht zielt auf eine Auseinandersetzung mit historischer Exkursionsdidaktik.
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Entwicklung von Unterrichtsmodellen, die sich mit der Hofburg als Repräsentationsbau von Macht und Herrschaft multiperspektivisch auseinandersetzen. Neben den historischen Teildisziplinen werden hier auch andere Fachbereiche (zB. Architektur, Kunst) sinnvoll in den Unterricht einfließen.
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:30