070109 KU New Media in Historical Science and Political Education (2018S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 01.02.2018 00:00 to Mo 19.02.2018 10:00
- Registration is open from Fr 09.03.2018 00:00 to Mo 12.03.2018 10:00
- Deregistration possible until Sa 31.03.2018 23:59
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 01.03. 11:30 - 20:00 Seminarraum 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Friday 02.03. 09:45 - 18:30 Seminarraum 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Thursday 24.05. 11:30 - 20:00 Seminarraum 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Friday 25.05. 09:45 - 18:30 Seminarraum 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Thursday 21.06. 13:15 - 20:00 Seminarraum 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Friday 22.06. 09:45 - 18:30 Seminarraum 13 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
1. Teilleistung:
- Aktive Mitarbeit im Seminar
- Referat im Seminar und Verschriftlichung (max. 3 Seiten (6000 Zeichen)2. Teilleistung:
- Schriftliche Seminararbeit
- Aktive Mitarbeit im Seminar
- Referat im Seminar und Verschriftlichung (max. 3 Seiten (6000 Zeichen)2. Teilleistung:
- Schriftliche Seminararbeit
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Grundlagenliteratur: Steve Kenner/Dirk Lange (Hrsg.): Demokratiebildung. Anstöße zu Citizenship Education, Schwalbach/Ts. 2017; sowie ausgewählte Literatur auf der MOOC-Plattform.
Association in the course directory
MEd: Digitale Medien in Geschichte und Politischer Bildung
Diplom UF: Neue Medien in Geschichtswissenschaft und Geschichtsunterricht
Diplom UF: Neue Medien in Geschichtswissenschaft und Geschichtsunterricht
Last modified: Mo 07.09.2020 15:30
Studierende erwerben reflektierte Kenntnisse und Kompetenzen:
• im Umgang mit und zur kritischen Reflexion von digitalen Lernformaten,
• in Bezug auf aktuelle fachwissenschaftliche Analysen und Konzepte im Kontext der politischen Bildung in der Schule (und der außerschulischen Demokratiebildung);
• in Bezug auf didaktische und unterrichtliche Umsetzungsmöglichkeiten.