070169 VU STEOP: Introduction to the Teacher Training Programme in History, Soc. St and Political Education (S (2012S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from We 01.02.2012 06:00 to Th 16.02.2012 05:59
- Registration is open from Th 16.02.2012 06:00 to Su 26.02.2012 23:59
- Registration is open from Mo 12.03.2012 06:00 to We 14.03.2012 23:59
- Deregistration possible until Sa 31.03.2012 23:59
Details
max. 50 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Wednesday 14.03. 16:00 - 18:00 (ehem. Hörsaal 45 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8)
- Wednesday 21.03. 16:00 - 18:00 (ehem. Hörsaal 45 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8)
- Wednesday 28.03. 16:00 - 18:00 (ehem. Hörsaal 45 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8)
- Wednesday 18.04. 16:00 - 18:00 (ehem. Hörsaal 45 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8)
- Wednesday 25.04. 16:00 - 18:00 (ehem. Hörsaal 45 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8)
- Wednesday 02.05. 16:00 - 18:00 (ehem. Hörsaal 45 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8)
- Wednesday 09.05. 16:00 - 18:00 (ehem. Hörsaal 45 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8)
- Wednesday 16.05. 16:00 - 18:00 (ehem. Hörsaal 45 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8)
- Wednesday 23.05. 16:00 - 18:00 (ehem. Hörsaal 45 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8)
- Wednesday 30.05. 16:00 - 18:00 (ehem. Hörsaal 45 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8)
- Wednesday 06.06. 16:00 - 18:00 (ehem. Hörsaal 45 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8)
- Wednesday 13.06. 16:00 - 18:00 (ehem. Hörsaal 45 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8)
- Wednesday 20.06. 16:00 - 18:00 (ehem. Hörsaal 45 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8)
- Wednesday 27.06. 16:00 - 18:00 (ehem. Hörsaal 45 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8)
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Portfolio bei entsprechend geringer TeilnehmerInnenzahl; Klausur
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Bodo von Borries, Historisch Denken Lernen - Welterschließung statt Epochenüberblick (= Studien zur Bildungsforschung Bd 21, hg. von Arno Combe et al, Opladen 2008)Peter Gautschi, Guter Geschichtsunterricht. Grundlagen - Erkenntnisse - Hinweise (Schwalbach/Ts., 2009)Thomas Hellmuth, Cornelia Klepp, Politische Bildung. Geschichte - Modelle - Praxisbeispiele (Wien/Köln/Weimar 2010)Karl Vocelka, Geschichte Österreichs. Kultur - Gesellschaft - Politik (München 6/2011)
Association in the course directory
LA-Geschichte: Einführung in das Lehramtsstudium Geschichte, Sozialkunde & Politische Bildung (5 ECTS)
Last modified: Mo 07.09.2020 15:30