070273 VU Einführung in das Lehramtsstudium Geschichte, Sozialkunde und Polit. Bildung (STEP) (2010W)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 20.09.2010 06:00 to Th 30.09.2010 10:00
- Deregistration possible until Su 31.10.2010 23:59
Details
max. 50 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Wednesday 06.10. 13:00 - 15:30 (ehem. Hörsaal 23 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 5)
- Wednesday 13.10. 13:00 - 15:30 (ehem. Hörsaal 23 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 5)
- Wednesday 20.10. 13:00 - 15:30 (ehem. Hörsaal 23 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 5)
- Wednesday 27.10. 13:00 - 15:30 (ehem. Hörsaal 23 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 5)
- Wednesday 03.11. 13:00 - 15:30 (ehem. Hörsaal 23 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 5)
- Wednesday 10.11. 13:00 - 15:30 (ehem. Hörsaal 23 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 5)
- Wednesday 17.11. 13:00 - 15:30 (ehem. Hörsaal 23 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 5)
- Wednesday 24.11. 13:00 - 15:30 (ehem. Hörsaal 23 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 5)
- Wednesday 01.12. 13:00 - 15:30 (ehem. Hörsaal 23 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 5)
- Wednesday 15.12. 13:00 - 15:30 (ehem. Hörsaal 23 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 5)
- Wednesday 12.01. 13:00 - 15:30 (ehem. Hörsaal 23 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 5)
- Wednesday 19.01. 13:00 - 15:30 (ehem. Hörsaal 23 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 5)
- Wednesday 26.01. 13:00 - 15:30 (ehem. Hörsaal 23 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 5)
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
Last modified: Fr 15.10.2021 00:16
Prüfungsanforderungen: Die Lehrveranstaltung wird als prüfungsimmanenter Kurs geführt. Darüber hinaus sollen die TeilnehmerInnen während des Semesters kleinere Aufgabenstellungen erfüllen, z.B. eine Schulbuchanalyse, die Analyse eines Lehrplans, die Rezension eines Fachbuchs oder die mündliche Präsentation eines Teilaspekts in einem Themenschwerpunkt.