070648 KU Rio de Janeiro, Sao Paulo and Buenos Aires (2007S)
Rio de Janeiro, Sao Paulo and Buenos Aires
Continuous assessment of course work
Labels
Spanisch- bzw. Portugiesischkenntnisse erwünscht
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 05.03. 09:00 - 11:00 (ehem. Hörsaal 45 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8)
- Monday 19.03. 09:00 - 11:00 (ehem. Hörsaal 45 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8)
- Monday 26.03. 09:00 - 11:00 (ehem. Hörsaal 45 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8)
- Monday 16.04. 09:00 - 11:00 (ehem. Hörsaal 45 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8)
- Monday 23.04. 09:00 - 11:00 (ehem. Hörsaal 45 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8)
- Monday 30.04. 09:00 - 11:00 (ehem. Hörsaal 45 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8)
- Monday 07.05. 09:00 - 11:00 (ehem. Hörsaal 45 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8)
- Monday 14.05. 09:00 - 11:00 (ehem. Hörsaal 45 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8)
- Monday 21.05. 09:00 - 11:00 (ehem. Hörsaal 45 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8)
- Monday 04.06. 09:00 - 11:00 (ehem. Hörsaal 45 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8)
- Monday 11.06. 09:00 - 11:00 (ehem. Hörsaal 45 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8)
- Monday 18.06. 09:00 - 11:00 (ehem. Hörsaal 45 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8)
- Monday 25.06. 09:00 - 11:00 (ehem. Hörsaal 45 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8)
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Lindner, Rolf: Walks on the Wild Side. Eine Geschichte der Stadtforschung. Frankfurt a.M. 2004; Feldbauer, Peter/ Bronger, Dirk (Hg.): Mega-Cities. Frankfurt a.M. 1997.
Association in the course directory
R4; MWG08; Modul Globalgeschichte
Last modified: Mo 07.09.2020 15:31
was assigned to the State Department and formed decisively the US-policy towards Latin America. It linked socio-economic strategies (exploitation of raw materials, health & sanitary projects, food production) with cultural-political stategies (mass media, art and culture transfers) in order to oust Europe from the Western Hemisphere, to gain Latin America's support for the war effort and to create a Pan American identity. On the basis of articles and primary sources from US archives we will discuss US-strategies, Latin American reactions and analyse also different historical discourses (culture transfer, cultural imperialism, world system). The course will be given in English.