080022 UE Historic Photography, Photo Archives, and the Emergence of Byzantine Art History (2020W)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 03.09.2020 10:00 to Mo 07.09.2020 10:00
- Registration is open from We 09.09.2020 10:00 to We 16.09.2020 10:00
- Deregistration possible until We 14.10.2020 10:00
Details
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Update: Our first meeting will take place in the Byzantine and Modern Greek Studies Library (Augasse 2-6, Kern B, 3. Stock, 1090 Wien). Further information is available on Moodle.
-
Update (1 November 2020): Please note the changes due to the Covid-19-policy: The course will continue in the form of home-learning through moodle and suitable online-tools for online meetings.
Tuesday
06.10.
11:00 - 12:30
Seminarraum 4 d. Inst. f. Kunstgeschichte (1. Stock) UniCampus Hof 9 3F-O1-27
Tuesday
13.10.
11:00 - 12:30
Seminarraum 4 d. Inst. f. Kunstgeschichte (1. Stock) UniCampus Hof 9 3F-O1-27
Tuesday
20.10.
11:00 - 12:30
Seminarraum 4 d. Inst. f. Kunstgeschichte (1. Stock) UniCampus Hof 9 3F-O1-27
Tuesday
03.11.
11:00 - 12:30
Seminarraum 4 d. Inst. f. Kunstgeschichte (1. Stock) UniCampus Hof 9 3F-O1-27
Tuesday
10.11.
11:00 - 12:30
Seminarraum 4 d. Inst. f. Kunstgeschichte (1. Stock) UniCampus Hof 9 3F-O1-27
Tuesday
17.11.
11:00 - 12:30
Seminarraum 4 d. Inst. f. Kunstgeschichte (1. Stock) UniCampus Hof 9 3F-O1-27
Tuesday
24.11.
11:00 - 12:30
Seminarraum 4 d. Inst. f. Kunstgeschichte (1. Stock) UniCampus Hof 9 3F-O1-27
Tuesday
01.12.
11:00 - 12:30
Seminarraum 4 d. Inst. f. Kunstgeschichte (1. Stock) UniCampus Hof 9 3F-O1-27
Tuesday
15.12.
11:00 - 12:30
Seminarraum 4 d. Inst. f. Kunstgeschichte (1. Stock) UniCampus Hof 9 3F-O1-27
Tuesday
19.01.
11:00 - 12:30
Seminarraum 4 d. Inst. f. Kunstgeschichte (1. Stock) UniCampus Hof 9 3F-O1-27
Tuesday
26.01.
11:00 - 12:30
Seminarraum 4 d. Inst. f. Kunstgeschichte (1. Stock) UniCampus Hof 9 3F-O1-27
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
- Participation in discussion (onsite and online).
- Presentation of research findings
- Curate a section of the exercise course online-exhibit
- By registering to this course, participants agree that Turnitin might be used for assignments submitted via Moodle.
- Presentation of research findings
- Curate a section of the exercise course online-exhibit
- By registering to this course, participants agree that Turnitin might be used for assignments submitted via Moodle.
Minimum requirements and assessment criteria
Minimum requirements:
- Regular attendance (onsite and online).
- Completion of all parts of the assessment criteria.Assessment criteria:
- Participation in discussion: 20%
- Timely completion of short assignments: 30%
- Presentation: 20%
- Presentation of research findings in an online exhibit: 40%Grading:
100 - 87,6 % = 1, sehr gut
87,5 - 75,1 % = 2, gut
75,0 - 62,6 % = 3, befriedigend
62,5 - 50 % = 4, genügend
49,9 - 0 % = 5, nicht genügend
- Regular attendance (onsite and online).
- Completion of all parts of the assessment criteria.Assessment criteria:
- Participation in discussion: 20%
- Timely completion of short assignments: 30%
- Presentation: 20%
- Presentation of research findings in an online exhibit: 40%Grading:
100 - 87,6 % = 1, sehr gut
87,5 - 75,1 % = 2, gut
75,0 - 62,6 % = 3, befriedigend
62,5 - 50 % = 4, genügend
49,9 - 0 % = 5, nicht genügend
Examination topics
N/A
Reading list
Reading knowledge of English and German is required. Reading of at least French and Italian might also be necessary. Essential literature and reading assignments will be posted on Moodle.
Association in the course directory
Last modified: Su 01.11.2020 15:48
Das Ziel der Übung ist es, den Teilnehmenden ein Verständnis für die Mechanismen der Kunstgeschichte als Wissenschaft anhand des Themas Byzanz zu vermitteln und ihnen damit einen Einblick in die Historiographie des Faches, seiner (vergessenen) Akteur*innen und deren Netzwerke sowie die zentrale Rolle des Mediums Fotografie zu geben. Die Studierenden werden aufgefordert sich Gedanken darüber zu machen, wie kunsthistorisches Wissen entsteht und in weiterer Folge vermittelt, tradiert, instrumentalisiert und kanonisiert wird.Methoden:
Es wird geübt, Fotografien als Primärquellen in ihrem jeweiligen archivalischen Sammlungskontext zu betrachten, zu lesen, zu analysieren und durch einen kritischen Umgang mit der vorhandenen, wissenschaftlichen Literatur zu interpretieren. Des Weiteren wird geübt, eigenständige Recherchen in relevanten Sammlungen vor Ort und online durchzuführen, und Rechercheergebnisse mündlich und schriftlich konzise und schlüssig an ein breiteres Publikum, in Form einer digitalen Ausstellung, zu vermitteln.