080085 SE B810 Bachelor`s Seminar (2023S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from We 01.02.2023 08:00 to Tu 21.02.2023 23:59
- Deregistration possible until Mo 13.03.2023 23:59
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Am 14.03. findet das Seminar online statt!
- Tuesday 07.03. 14:30 - 16:00 Seminarraum 2 (4.Stock) EE Hanuschgasse
- Tuesday 14.03. 14:30 - 16:00 Seminarraum 2 (4.Stock) EE Hanuschgasse
- Tuesday 21.03. 14:30 - 16:00 Seminarraum 2 (4.Stock) EE Hanuschgasse
- Tuesday 28.03. 14:30 - 16:00 Seminarraum 2 (4.Stock) EE Hanuschgasse
- Tuesday 18.04. 14:30 - 16:00 Seminarraum 2 (4.Stock) EE Hanuschgasse
- Tuesday 25.04. 14:30 - 16:00 Seminarraum 2 (4.Stock) EE Hanuschgasse
- Tuesday 02.05. 14:30 - 16:00 Seminarraum 2 (4.Stock) EE Hanuschgasse
- Tuesday 09.05. 14:30 - 16:00 Seminarraum 2 (4.Stock) EE Hanuschgasse
- Tuesday 16.05. 14:30 - 16:00 Seminarraum 2 (4.Stock) EE Hanuschgasse
- Tuesday 23.05. 14:30 - 16:00 Seminarraum 2 (4.Stock) EE Hanuschgasse
- Tuesday 06.06. 14:30 - 16:00 Seminarraum 2 (4.Stock) EE Hanuschgasse
- Tuesday 13.06. 14:30 - 16:00 Seminarraum 2 (4.Stock) EE Hanuschgasse
- Tuesday 20.06. 14:30 - 16:00 Seminarraum 2 (4.Stock) EE Hanuschgasse
- Tuesday 27.06. 14:30 - 16:00 Seminarraum 2 (4.Stock) EE Hanuschgasse
Information
Aims, contents and method of the course
In the bachelor seminar, a final paper (bachelor thesis) of usually about 55,000 characters (including spaces) is to be written. This empirical-ethnographic or historical research project on a clearly defined topic will be supported and commented in its conception and execution in front of the virtual plenum and in individual virtual office hours. The most important steps (to be presented and discussed in the seminar) are the choice of a concrete research question and the corresponding methodology, the exploration of the state of research, the generation, processing and evaluation of material and finally (during the semester) the writing of the results.
Assessment and permitted materials
Examination-immanent LV. Regular attendance and participation,
Independent research work and writing of a supervised thesis (Bachelor thesis B) of usually 55,000 characters (including spaces).The basis of the assessment is the written BA thesis.
Independent research work and writing of a supervised thesis (Bachelor thesis B) of usually 55,000 characters (including spaces).The basis of the assessment is the written BA thesis.
Minimum requirements and assessment criteria
Für den erfolgreichen Abschluss der LV sind zumindest 50 von 100 Punkten zu erreichen.
Notenskala:
>= 87,5 sehr gut (1)
>= 75 gut (2)
>= 62,5 befriedigend (3)
>= 50 genügend (4)
< 50 nicht genügend (5)
Notenskala:
>= 87,5 sehr gut (1)
>= 75 gut (2)
>= 62,5 befriedigend (3)
>= 50 genügend (4)
< 50 nicht genügend (5)
Examination topics
BA thesis with 55,000 characters (including spaces)
Reading list
Christine Bischoff/Karoline Oehme-Jüngling/Walter Leimgruber (Hg.), Methoden der Kulturanthropologie. Bern 2014.
Georg Breidenstein u.a.: Ethnografie. Die Praxis der Feldforschung. Konstanz 2013.
Matthias Karmasin und Rainer Ribing, Die Gestaltung wissenschaftlicher Arbeiten. Ein Leitfaden für Seminararbeiten, Bachelor-, Master- und Magisterarbeiten sowie Dissertationen. Wien 2011.
Otto Kruse, Keine Angst vor dem leeren Blatt. Ohne Schreibblockaden durchs Studium. Frankfurt - New York 1997.
Wolfgang Schmale (Hg.), Schreib-Guide Geschichte. Schritt für Schritt wissenschaftliches Schreiben lernen. Wien u.a. 1999.
Georg Breidenstein u.a.: Ethnografie. Die Praxis der Feldforschung. Konstanz 2013.
Matthias Karmasin und Rainer Ribing, Die Gestaltung wissenschaftlicher Arbeiten. Ein Leitfaden für Seminararbeiten, Bachelor-, Master- und Magisterarbeiten sowie Dissertationen. Wien 2011.
Otto Kruse, Keine Angst vor dem leeren Blatt. Ohne Schreibblockaden durchs Studium. Frankfurt - New York 1997.
Wolfgang Schmale (Hg.), Schreib-Guide Geschichte. Schritt für Schritt wissenschaftliches Schreiben lernen. Wien u.a. 1999.
Association in the course directory
Last modified: Fr 24.03.2023 10:48