080108 SE Seminar: Dialogues with a Medieval Image (2020S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from We 26.02.2020 10:00 to Mo 02.03.2020 10:00
- Deregistration possible until Mo 02.03.2020 10:00
Details
max. 22 participants
Language: English
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Wednesday 22.04. 10:00 - 12:00 Seminarraum 4 d. Inst. f. Kunstgeschichte (1. Stock) UniCampus Hof 9 3F-O1-27
- Wednesday 29.04. 10:00 - 12:00 Seminarraum 4 d. Inst. f. Kunstgeschichte (1. Stock) UniCampus Hof 9 3F-O1-27
- Wednesday 06.05. 10:00 - 12:00 Seminarraum 4 d. Inst. f. Kunstgeschichte (1. Stock) UniCampus Hof 9 3F-O1-27
- Wednesday 13.05. 10:00 - 12:00 Seminarraum 4 d. Inst. f. Kunstgeschichte (1. Stock) UniCampus Hof 9 3F-O1-27
- Wednesday 20.05. 10:00 - 12:00 Seminarraum 4 d. Inst. f. Kunstgeschichte (1. Stock) UniCampus Hof 9 3F-O1-27
- Wednesday 27.05. 10:00 - 12:00 Seminarraum 4 d. Inst. f. Kunstgeschichte (1. Stock) UniCampus Hof 9 3F-O1-27
- Wednesday 03.06. 10:00 - 12:00 Seminarraum 4 d. Inst. f. Kunstgeschichte (1. Stock) UniCampus Hof 9 3F-O1-27
- Wednesday 10.06. 10:00 - 12:00 Seminarraum 4 d. Inst. f. Kunstgeschichte (1. Stock) UniCampus Hof 9 3F-O1-27
- Wednesday 17.06. 10:00 - 12:00 Seminarraum 4 d. Inst. f. Kunstgeschichte (1. Stock) UniCampus Hof 9 3F-O1-27
- Wednesday 24.06. 10:00 - 12:00 Seminarraum 4 d. Inst. f. Kunstgeschichte (1. Stock) UniCampus Hof 9 3F-O1-27
Information
Aims, contents and method of the course
This course will give students an opportunity to develop skills in visual analysis and contextual interpretation of a selected image from medieval Europe. Each student will be asked to focus on the image and its multiple contexts in historical reality and theoretical reflection.
Assessment and permitted materials
The students will be asked to critically reflect on the selected example in the light of a good research literature sample. The discussions in class will be aimed at finding individual ways in making decisions which lead to a final essay. To achieve this goal, each participant will regularly make a short presentation of the most important preliminary results.
Minimum requirements and assessment criteria
Mindestanforderung:
- Anwesenheitspflicht. Bei Absenz wegen Krankheit oder familiärer Ausnahmesituation ist ein schriftlicher Nachweis vorzulegen.
- Für einen positiven Abschluss der Lehrveranstaltung müssen alle Teilleistungen erbracht werden.
- Seminararbeit: Zur Sicherung der guten wissenschaftlichen Praxis kann der/die Lehrveranstaltungsleiter/in Studierende zu einem notenrelevanten Gespräch nach Abgabe der Arbeit einladen, welches positiv zu absolvieren ist.
Beurteilungsmaßstab:
- aktive Beteiligung an Diskussionen 15%
- Referat und Präsentation 30 %
- Vertiefung in Form einer schriftlichen Hausarbeit 55%
- Anwesenheitspflicht. Bei Absenz wegen Krankheit oder familiärer Ausnahmesituation ist ein schriftlicher Nachweis vorzulegen.
- Für einen positiven Abschluss der Lehrveranstaltung müssen alle Teilleistungen erbracht werden.
- Seminararbeit: Zur Sicherung der guten wissenschaftlichen Praxis kann der/die Lehrveranstaltungsleiter/in Studierende zu einem notenrelevanten Gespräch nach Abgabe der Arbeit einladen, welches positiv zu absolvieren ist.
Beurteilungsmaßstab:
- aktive Beteiligung an Diskussionen 15%
- Referat und Präsentation 30 %
- Vertiefung in Form einer schriftlichen Hausarbeit 55%
Examination topics
The knowledge of the selected example in its contexts and a critical discussion of a selected method of interpretation.
Reading list
Rudolph, Conrad. A Companion to Medieval Art : Romanesque and Gothic in Northern Europe. Blackwell Companions to Art History. Pbk. ed. Malden, Mass.: Wiley-Blackwell, 2010.
Sears, Elizabeth, Thelma K. Thomas, and Ilene H. Forsyth. Reading Medieval Images : The Art Historian and the Object. Ann Arbor, MI: University of Michigan Press, 2002.
Sears, Elizabeth, Thelma K. Thomas, and Ilene H. Forsyth. Reading Medieval Images : The Art Historian and the Object. Ann Arbor, MI: University of Michigan Press, 2002.
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:20