Universität Wien

110074 AR Working group 2 subject-specific didactics - Spanish (2021W)

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 11 - Romanistik
Continuous assessment of course work
ON-SITE

Voraussetzungen lt. Studienplan:
Lehramt (Bachelor): Absolvierung der AR 1 Methodik

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 40 participants
Language: German, Spanish

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

UPDATE: wie vorgesehen findet die Prüfung am 13.12.21 um 17 Uhr in ROM 4. Es gelten die 2.5 G Regeln (Ankündigung auch per Moodle).
UPDATE: ab dem 22.11.2021 und wenigstens bis zum 12.12.2021 wird der Kurs Online stattfinden. Eventuelle Veränderungen werden bekanntgegeben.
Der Kurs wird im Prinzip vor Ort stattfinden. Falls die Teilnehmerzahl für die jetzige Raumkapazitäten zu groß ist, wird die LV in digitaler Form abgehalten (online-Webinare über Moodle und Zoom). Bitte beachten Sie, dass sich in der derzeitigen Situation kurzfristig Änderungen in der LV-Organisation ergeben können – Sie werden nach Ihrer Anmeldung per Mail über den genauen Ablauf informiert und bekommen Informationen zur ersten LV-Einheit!
Beim letzten Termin (13.12.2021) wird ein Test zur spanischen Fachsprache durchgeführt und eine Zusammenfassung der im Kurs vorgestellten Inhalten gemacht. Falls der Kurs Online stattfinden muss, wird der Test mündlich.

  • Monday 11.10. 17:00 - 20:00 Seminarraum ROM 4 (3B-EG-37) UniCampus Hof 8
  • Monday 18.10. 17:00 - 20:00 Seminarraum ROM 4 (3B-EG-37) UniCampus Hof 8
  • Monday 08.11. 17:00 - 20:00 Seminarraum ROM 4 (3B-EG-37) UniCampus Hof 8
  • Monday 15.11. 17:00 - 20:00 Seminarraum ROM 4 (3B-EG-37) UniCampus Hof 8
  • Monday 22.11. 17:00 - 20:00 Seminarraum ROM 4 (3B-EG-37) UniCampus Hof 8
  • Monday 29.11. 17:00 - 20:00 Seminarraum ROM 4 (3B-EG-37) UniCampus Hof 8
  • Monday 13.12. 17:00 - 20:00 Seminarraum ROM 4 (3B-EG-37) UniCampus Hof 8

Information

Aims, contents and method of the course

Topics frequently dealt with on a more advanced level in AHS will be discussed and a meaningful didactic presentation will be aimed at; the main focus are activities with high students' participation. The CEFR and its importance for the current curricula and final exams will be presented. The considerations relevant for correcting / describing / assessing learners' performance will be worked out. Students will learn about and try out some 'alternative' forms of teaching, assessing and new ways of including literature in the language classroom.

Assessment and permitted materials

continous assessment of course work, written paper, written or oral exam

Minimum requirements and assessment criteria

The aim of the course is to introduce students to (and have them experience in simulations) numerous methods and ways of presenting topics and using materials in the language class room. It wants to encourage them to include into their course design the skills relevant for written and oral final exams; it also aims at making students' aware of the sensitive areas of correcting and assessment.

Examination topics

short lectures, various forms of pair and groupwork and presentastions, class room simulations, discussions

Reading list


Association in the course directory

Lehramt (Bachelor): UF S 10; UF S 07

Last modified: Fr 10.12.2021 15:48