110102 UE Französisch / Français 2 (2009W)
Continuous assessment of course work
Labels
Master: 6 ECTS; Diplom/Lehramt: 4 ECTS;
Voraussetzungen lt. Studienplan: BA: Absolvierung der Pflichtmodulgruppe STEP
MA (Modul 1): Absolvierung von Französisch 1 oder vergleichbare Sprachkenntnisse
MA (Module 2 und 3): Absolvierung von Französisch 1;
Diplom/Lehramt: Absolvierung von 101-F
Voraussetzungen lt. Studienplan: BA: Absolvierung der Pflichtmodulgruppe STEP
MA (Modul 1): Absolvierung von Französisch 1 oder vergleichbare Sprachkenntnisse
MA (Module 2 und 3): Absolvierung von Französisch 1;
Diplom/Lehramt: Absolvierung von 101-F
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Fr 25.09.2009 09:00 to Tu 29.09.2009 20:00
- Registration is open from Th 01.10.2009 09:00 to Mo 05.10.2009 09:00
- Deregistration possible until Sa 31.10.2009 09:00
Details
max. 30 participants
Language: French
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Thursday
08.10.
11:15 - 12:45
Seminarraum ROM 7 (3B-O1-16A) UniCampus Hof 8
Monday
12.10.
13:15 - 14:45
Seminarraum ROM 3 (3B-EG-27) UniCampus Hof 8
Thursday
15.10.
11:15 - 12:45
Seminarraum ROM 7 (3B-O1-16A) UniCampus Hof 8
Monday
19.10.
13:15 - 14:45
Seminarraum ROM 3 (3B-EG-27) UniCampus Hof 8
Thursday
22.10.
11:15 - 12:45
Seminarraum ROM 7 (3B-O1-16A) UniCampus Hof 8
Thursday
29.10.
11:15 - 12:45
Seminarraum ROM 7 (3B-O1-16A) UniCampus Hof 8
Thursday
05.11.
11:15 - 12:45
Seminarraum ROM 7 (3B-O1-16A) UniCampus Hof 8
Monday
09.11.
13:15 - 14:45
Seminarraum ROM 3 (3B-EG-27) UniCampus Hof 8
Thursday
12.11.
11:15 - 12:45
Seminarraum ROM 7 (3B-O1-16A) UniCampus Hof 8
Monday
16.11.
13:15 - 14:45
Seminarraum ROM 3 (3B-EG-27) UniCampus Hof 8
Thursday
19.11.
11:15 - 12:45
Seminarraum ROM 7 (3B-O1-16A) UniCampus Hof 8
Monday
23.11.
13:15 - 14:45
Seminarraum ROM 3 (3B-EG-27) UniCampus Hof 8
Thursday
26.11.
11:15 - 12:45
Seminarraum ROM 7 (3B-O1-16A) UniCampus Hof 8
Monday
30.11.
13:15 - 14:45
Seminarraum ROM 3 (3B-EG-27) UniCampus Hof 8
Thursday
03.12.
11:15 - 12:45
Seminarraum ROM 7 (3B-O1-16A) UniCampus Hof 8
Monday
07.12.
13:15 - 14:45
Seminarraum ROM 3 (3B-EG-27) UniCampus Hof 8
Thursday
10.12.
11:15 - 12:45
Seminarraum ROM 7 (3B-O1-16A) UniCampus Hof 8
Monday
14.12.
13:15 - 14:45
Seminarraum ROM 3 (3B-EG-27) UniCampus Hof 8
Thursday
17.12.
11:15 - 12:45
Seminarraum ROM 7 (3B-O1-16A) UniCampus Hof 8
Thursday
07.01.
11:15 - 12:45
Seminarraum ROM 7 (3B-O1-16A) UniCampus Hof 8
Monday
11.01.
13:15 - 14:45
Seminarraum ROM 3 (3B-EG-27) UniCampus Hof 8
Thursday
14.01.
11:15 - 12:45
Seminarraum ROM 7 (3B-O1-16A) UniCampus Hof 8
Monday
18.01.
13:15 - 14:45
Seminarraum ROM 3 (3B-EG-27) UniCampus Hof 8
Thursday
21.01.
11:15 - 12:45
Seminarraum ROM 7 (3B-O1-16A) UniCampus Hof 8
Monday
25.01.
13:15 - 14:45
Seminarraum ROM 3 (3B-EG-27) UniCampus Hof 8
Thursday
28.01.
11:15 - 12:45
Seminarraum ROM 7 (3B-O1-16A) UniCampus Hof 8
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Contrôle continu ("Prüfungsimmanenz"): présence régulière et participation active en cours, 2 partiels écrits, un oral à la fin du semestre (pour l'oral, lire au moins 2 livres / voir liste de lecture).
Minimum requirements and assessment criteria
Compétences linguistiques de niveau B2
Examination topics
La grammaire est enseignée selon une perspective contrastive allemand/francais.
Les étudiant-e-s devront acquérir des connaissances métalinguistiques de facon à savoir analyser et utiliser les structures morphosyntaxiques.
Les étudiant-e-s devront acquérir des connaissances métalinguistiques de facon à savoir analyser et utiliser les structures morphosyntaxiques.
Reading list
Jean-Paul Confais: Grammaire explicative, Hueber
Association in the course directory
Bachelor: 12 F; Master: MLM / MSK 112/121/312 F, MIT, MSO 112/ 212 F; Diplom/Lehramt: 110-F
Last modified: Mo 07.09.2020 15:32
- Grammatik: Konsolidierung der Morphologie; komplexe syntaktische Strukturen; systematischer Erwerb von grammatischer Terminologie.
- Systematische Erweiterung des Wortschatzes; frequente idiomatische Wendungen.
- Einführung in Strategien der mündlichen Präsentation von Inhalten und der situationsadäquaten Kommunikation (Dialog, Gruppendiskussion).