110121 UE Französisch / Français 3 (2009W)
Continuous assessment of course work
Labels
Master: 6 ECTS; Diplom/Lehramt: 4 ECTS;
Voraussetzungen lt. Studienplan: BA/MA: Absolvierung von Französisch 2; Diplom/Lehramt: Absolvierung von 110-F
Voraussetzungen lt. Studienplan: BA/MA: Absolvierung von Französisch 2; Diplom/Lehramt: Absolvierung von 110-F
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Fr 25.09.2009 09:00 to Tu 29.09.2009 20:00
- Registration is open from Th 01.10.2009 09:00 to Mo 05.10.2009 09:00
- Deregistration possible until Sa 31.10.2009 09:00
Details
max. 30 participants
Language: French
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Friday
09.10.
11:15 - 12:45
Seminarraum ROM 5 (3B-EG-41) UniCampus Hof 8
Tuesday
13.10.
15:15 - 16:45
Seminarraum ROM 5 (3B-EG-41) UniCampus Hof 8
Friday
16.10.
11:15 - 12:45
Seminarraum ROM 5 (3B-EG-41) UniCampus Hof 8
Tuesday
20.10.
15:15 - 16:45
Seminarraum ROM 5 (3B-EG-41) UniCampus Hof 8
Friday
23.10.
11:15 - 12:45
Seminarraum ROM 5 (3B-EG-41) UniCampus Hof 8
Tuesday
27.10.
15:15 - 16:45
Seminarraum ROM 5 (3B-EG-41) UniCampus Hof 8
Friday
30.10.
11:15 - 12:45
Seminarraum ROM 5 (3B-EG-41) UniCampus Hof 8
Tuesday
03.11.
15:15 - 16:45
Seminarraum ROM 5 (3B-EG-41) UniCampus Hof 8
Friday
06.11.
11:15 - 12:45
Seminarraum ROM 5 (3B-EG-41) UniCampus Hof 8
Tuesday
10.11.
15:15 - 16:45
Seminarraum ROM 5 (3B-EG-41) UniCampus Hof 8
Friday
13.11.
11:15 - 12:45
Seminarraum ROM 5 (3B-EG-41) UniCampus Hof 8
Tuesday
17.11.
15:15 - 16:45
Seminarraum ROM 5 (3B-EG-41) UniCampus Hof 8
Friday
20.11.
11:15 - 12:45
Seminarraum ROM 5 (3B-EG-41) UniCampus Hof 8
Tuesday
24.11.
15:15 - 16:45
Seminarraum ROM 5 (3B-EG-41) UniCampus Hof 8
Friday
27.11.
11:15 - 12:45
Seminarraum ROM 5 (3B-EG-41) UniCampus Hof 8
Tuesday
01.12.
15:15 - 16:45
Seminarraum ROM 5 (3B-EG-41) UniCampus Hof 8
Friday
04.12.
11:15 - 12:45
Seminarraum ROM 5 (3B-EG-41) UniCampus Hof 8
Friday
11.12.
11:15 - 12:45
Seminarraum ROM 5 (3B-EG-41) UniCampus Hof 8
Tuesday
15.12.
15:15 - 16:45
Seminarraum ROM 5 (3B-EG-41) UniCampus Hof 8
Friday
18.12.
11:15 - 12:45
Seminarraum ROM 5 (3B-EG-41) UniCampus Hof 8
Friday
08.01.
11:15 - 12:45
Seminarraum ROM 5 (3B-EG-41) UniCampus Hof 8
Tuesday
12.01.
15:15 - 16:45
Seminarraum ROM 5 (3B-EG-41) UniCampus Hof 8
Friday
15.01.
11:15 - 12:45
Seminarraum ROM 5 (3B-EG-41) UniCampus Hof 8
Tuesday
19.01.
15:15 - 16:45
Seminarraum ROM 5 (3B-EG-41) UniCampus Hof 8
Friday
22.01.
11:15 - 12:45
Seminarraum ROM 5 (3B-EG-41) UniCampus Hof 8
Tuesday
26.01.
15:15 - 16:45
Seminarraum ROM 5 (3B-EG-41) UniCampus Hof 8
Friday
29.01.
11:15 - 12:45
Seminarraum ROM 5 (3B-EG-41) UniCampus Hof 8
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Contrôle continu ("Prüfungsimmanenz"): présence régulière et participation active en cours, 2 partiels écrits, un oral à la fin du semestre (pour l'oral, lire au moins 2 livres / voir liste de lecture).
Minimum requirements and assessment criteria
Compétences linguistiques de niveau B2/C1
Examination topics
La grammaire est enseignée selon une perspective contrastive allemand/francais.
Les étudiant-e-s devront acquérir des connaissances métalinguistiques de facon à savoir analyser et utiliser les structures morphosyntaxiques.
Les étudiant-e-s devront acquérir des connaissances métalinguistiques de facon à savoir analyser et utiliser les structures morphosyntaxiques.
Reading list
Jean-Paul Confais: Grammaire explicative, Hueber
Association in the course directory
Bachelor: 13 F; Master: MLM, MSK, MIT, MSO 213 F; Diplom/Lehramt: 120-F
Last modified: Mo 07.09.2020 15:32
Erweiterung der rezeptiven Fertigkeiten (Hörverständnis und Lesefertigkeit) anhand von literarisch, kultur- und landeswissenschaftlich relevanten Texten.
Produktion mündlicher und schriftlicher Texte unter besonderer Berücksichtigung der Kohärenz und Kohäsion.
Norm- und Varietätenproblematik; geschriebene und gesprochene Sprache.
- Grammatik: Akzent auf korrekte Anwendung komplexer syntaktischer Strukturen.
- Ausbau des Wortschatzes unter Einbeziehung von Stilebenen und Sprachregistern.
- Ausbau der Strategien der mündlichen Präsentation von Inhalten und der situationsadäquaten Kommunikation (Dialog, Argumentation, freies Vortragen).