110198 PS Extension module linguistics introductory seminar - Spanish (2016S)
-
Continuous assessment of course work
Labels
Voraussetzungen lt. Studienplan: BA: Absolvierung der UE des Erweiterungsmoduls Sprachwissenschaft
Lehramt (Diplom): Absolvierung der StEOP; Absolvierung von 210- S dringend empfohlen
Lehramt (Diplom): Absolvierung der StEOP; Absolvierung von 210- S dringend empfohlen
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 25.02.2016 09:00 to Th 03.03.2016 10:00
- Deregistration possible until Th 31.03.2016 10:00
Details
max. 40 participants
Language: German, Spanish
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 07.03. 09:15 - 10:45 Seminarraum ROM 1 (3B-EG-15) UniCampus Hof 8
- Monday 14.03. 09:15 - 10:45 Seminarraum ROM 1 (3B-EG-15) UniCampus Hof 8
- Monday 04.04. 09:15 - 10:45 Seminarraum ROM 1 (3B-EG-15) UniCampus Hof 8
- Monday 11.04. 09:15 - 10:45 Seminarraum ROM 1 (3B-EG-15) UniCampus Hof 8
- Monday 18.04. 09:15 - 10:45 Seminarraum ROM 1 (3B-EG-15) UniCampus Hof 8
- Monday 25.04. 09:15 - 10:45 Seminarraum ROM 1 (3B-EG-15) UniCampus Hof 8
- Monday 02.05. 09:15 - 10:45 Seminarraum ROM 1 (3B-EG-15) UniCampus Hof 8
- Monday 09.05. 09:15 - 10:45 Seminarraum ROM 1 (3B-EG-15) UniCampus Hof 8
- Monday 23.05. 09:15 - 10:45 Seminarraum ROM 1 (3B-EG-15) UniCampus Hof 8
- Monday 30.05. 09:15 - 10:45 Seminarraum ROM 1 (3B-EG-15) UniCampus Hof 8
- Monday 06.06. 09:15 - 10:45 Seminarraum ROM 1 (3B-EG-15) UniCampus Hof 8
- Monday 13.06. 09:15 - 10:45 Seminarraum ROM 1 (3B-EG-15) UniCampus Hof 8
- Monday 20.06. 09:15 - 10:45 Seminarraum ROM 1 (3B-EG-15) UniCampus Hof 8
- Monday 27.06. 09:15 - 10:45 Seminarraum ROM 1 (3B-EG-15) UniCampus Hof 8
Information
Aims, contents and method of the course
In diesem Proseminar werden die werbewissenschaftlichen Grundlagen, sowie die für sprachwissenschaftliche Analysen unerlässliche Rahmendaten erarbeitet, um diese im Hinblick auf spanische Werbung anzuwenden.
Assessment and permitted materials
- 10 bis 15 Seitige Proseminararbeit
- Präsentation
- Aufgaben
- aktive Mitarbeit
- Präsentation
- Aufgaben
- aktive Mitarbeit
Minimum requirements and assessment criteria
Ziel dieser Lehrveranstaltung ist es am Ende des Semesters selbstständig eine sprachwissenschaftliche Analyse von Werbung durchzuführen und in der Präsentation und Proseminararbeit zu präsentieren.
Examination topics
Reading list
-Ferraz Martínez, Antonio: 2004. El lenguaje de la publicidad. Cuadernos de lengua española 11. Arco libros S.L., Madrid
- Janich, Nina: 2010. Werbesprache. Ein Arbeitsbuch. 5. erweiterte Auflage. Narr Studienbücher. Tübingen
- Janoschka, Anja: 2009. Web advertising. New forms of communication on the Internet. Benjamins, Amsterdam
- Tuten, Tracy L.: 2008. Advertising 2.0. Social Media Marketing in a Web 2.0 World. Greenwood Publishing Group, Westport
- Janich, Nina: 2010. Werbesprache. Ein Arbeitsbuch. 5. erweiterte Auflage. Narr Studienbücher. Tübingen
- Janoschka, Anja: 2009. Web advertising. New forms of communication on the Internet. Benjamins, Amsterdam
- Tuten, Tracy L.: 2008. Advertising 2.0. Social Media Marketing in a Web 2.0 World. Greenwood Publishing Group, Westport
Association in the course directory
Bachelor: EM 24 C; Lehramt (Diplom): 230-S
Last modified: Mo 07.09.2020 15:32