Universität Wien FIND

Due to the COVID-19 pandemic, changes to courses and exams may be necessary at short notice (e.g. cancellation of on-site teaching and conversion to online exams). Register for courses/exams via u:space, find out about the current status on u:find and on the moodle learning platform. NOTE: Courses where at least one unit is on-site are currently marked "on-site" in u:find.

Further information about on-site teaching and access tests can be found at https://studieren.univie.ac.at/en/info.

Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.

110233 UE Peer-Mentoring (2016W)

Peer-Mentoring Romanistik

5.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 11 - Romanistik
Continuous assessment of course work

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first serve).

Details

max. 20 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

Weitere Besprechungstermine für die Supervision werden am 05.10.2016 vereinbart.

Thursday 29.09. 09:00 - 18:00 Sitzungssaal Romanistik UniCampus Hof 8/9 ROM 14 3G-O1-13
Friday 30.09. 09:00 - 13:00 Sitzungssaal Romanistik UniCampus Hof 8/9 ROM 14 3G-O1-13
Wednesday 05.10. 09:00 - 18:00 Seminarraum ROM 2 (3B-EG-21) UniCampus Hof 8

Information

Aims, contents and method of the course

Die Funktionen von MentorInnen bewusst machen, den Mentoringprozess planen und gestalten, Gruppenprozesse verstehen und reflektieren, förderliche Kommunikations- und Feedbackstrategien üben, notwendige Fertigkeiten im universitären Lernsetting erkennen und vermitteln, die Reflexion der Studienwahl bzw. des Berufsbildes anregen, etc. Vortrag, Gruppenarbeit und Diskussionen, themenspezifische Dialoge.

Assessment and permitted materials

Aktive Präsenz in der Ausbildungs- und Supervisionsphase, Engagement bei der Begleitung der Mentees, Reflexion des Gruppenleitungsprozesses.

Minimum requirements and assessment criteria

Wachsende Identifikation mit dem eigenen Studium, bewusster Umgang mit eigenen Lernprozessen, Fähigkeit zur Gruppenleitung, Austausch mit anderen MentorInnen, Erleben einer neuen Lern- und Organisationskultur.

Examination topics

Konzept des Mentorings in Theorie und Praxis, Kommunikations- und Feedbackstrategien, Gruppenleitungskompetenz

Reading list


Association in the course directory

Bachelor: Alternative Erweiterungen; Lehramt: Wahlfach

Last modified: Mo 07.09.2020 15:32