136013 UE Text encoding and analysis with TEI (2020W)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from We 02.09.2020 09:00 to Mo 28.09.2020 23:59
- Deregistration possible until Sa 31.10.2020 23:59
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Virtuelle Lehre. Geblockte Einheiten werden über BBB abgehalten. Die Lern-Materialien befinden sich auf Moodle.
- Friday 23.10. 09:45 - 14:45 Digital
- Friday 13.11. 09:45 - 14:45 Digital
- Friday 04.12. 09:45 - 14:45 Digital
- Friday 15.01. 09:45 - 14:45 Digital
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Folgende Leistungen müssen gemäß den Vorgaben des LV-Leiters erbracht werden: Mitarbeit während der Lehrveranstaltung, die Kursinhalte müssen durch praktische Übungen erarbeitet und vertieft werden, aktive Teilnahme an Diskussionen, zwischen den LV-Blöcken müssen Übungen bearbeitet und ausgewählte Literatur gelesen und vorbereitet werden.
Minimum requirements and assessment criteria
Jede Teilleistung wird eigenständig bewertet. Vier praktische Übungsaufgaben sind einzureichen was 80% der Beurteilung ausmacht und Mindestvoraussetzung für eine positive Note ist. Die Mitarbeit, aktive Teilnahme an Übungen und Diskussionen fließen zu 20% in die Note ein.
Anwesenheitsregelung: Um eine positive Note zu erhalten, ist maximal die Abwesenheit bei einem LV-Block erlaubt.
Anwesenheitsregelung: Um eine positive Note zu erhalten, ist maximal die Abwesenheit bei einem LV-Block erlaubt.
Examination topics
Prüfung = Lehrveranstaltung (prüfungsimmanent)
Reading list
Lou Burnard. What is the Text Encoding Initiative? How to add intelligent markup to digital resources. 2014. http://books.openedition.org/oep/426?lang=en.
Lou Burnard. The Evolution of the Text Encoding Initiative: From Research Project to Research Infrastructure. Journal of the Text Encoding Initiative. Issue 5, 2013. http://journals.openedition.org/jtei/811.
Marjorie Burghart und Elena Pierazzo. Digital Scholarly Editions: Manuscripts, Texts and TEI Encoding. DariahTeach. https://teach.dariah.eu/course/view.php?id=32.
Susan Schreibman und Roman Bleier. Text encoding and the Text Encoding Initiative. DariahTeach. https://teach.dariah.eu/course/view.php?id=23.
TEI (Hrsg.). TEI: P5 Guidelines. http://www.tei-c.org/Guidelines/P5/.
Georg Vogeler (et al.). XML. In: Digital Humanities. Fotis Jannidis, Hubertus Kohle und Malte Rehbein (Hrsg.). Stuttgart, 2017, 128-144.
Lou Burnard. The Evolution of the Text Encoding Initiative: From Research Project to Research Infrastructure. Journal of the Text Encoding Initiative. Issue 5, 2013. http://journals.openedition.org/jtei/811.
Marjorie Burghart und Elena Pierazzo. Digital Scholarly Editions: Manuscripts, Texts and TEI Encoding. DariahTeach. https://teach.dariah.eu/course/view.php?id=32.
Susan Schreibman und Roman Bleier. Text encoding and the Text Encoding Initiative. DariahTeach. https://teach.dariah.eu/course/view.php?id=23.
TEI (Hrsg.). TEI: P5 Guidelines. http://www.tei-c.org/Guidelines/P5/.
Georg Vogeler (et al.). XML. In: Digital Humanities. Fotis Jannidis, Hubertus Kohle und Malte Rehbein (Hrsg.). Stuttgart, 2017, 128-144.
Association in the course directory
DH-S II
Last modified: Th 04.07.2024 00:13
In der Lehrveranstaltung wird durch eine Mischung aus Vortrag, Diskussion und praktischen Übungen in das Arbeiten mit XML und Schemasprachen, Grundlagen der Modellierung und Textauszeichnung mit TEI und das Arbeiten mit den TEI Guidelines.