140050 PS The Ramayana in its (post-)modern adaptions (2018S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 01.02.2018 08:00 to We 28.02.2018 12:00
- Deregistration possible until Sa 31.03.2018 23:59
Details
max. 36 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Thursday
01.03.
10:10 - 11:45
Seminarraum 6 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-37
Thursday
15.03.
10:10 - 11:45
Seminarraum 6 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-37
Thursday
22.03.
10:10 - 11:45
Seminarraum 6 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-37
Thursday
12.04.
10:10 - 11:45
Seminarraum 6 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-37
Thursday
19.04.
10:10 - 11:45
Seminarraum 6 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-37
Thursday
26.04.
10:10 - 11:45
Seminarraum 6 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-37
Thursday
03.05.
10:10 - 11:45
Seminarraum 6 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-37
Thursday
17.05.
10:10 - 11:45
Seminarraum 6 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-37
Thursday
07.06.
10:10 - 11:45
Seminarraum 6 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-37
Thursday
14.06.
10:10 - 11:45
Seminarraum 6 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-37
Thursday
21.06.
10:10 - 11:45
Seminarraum 6 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-37
Thursday
28.06.
10:10 - 11:45
Seminarraum 6 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-37
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Zeugniserwerb:
Regelmäßige Teilnahme, mündliche Mitarbeit, regelmäßig schriftlich abzugebende kurze Hausübungen (1 Seite), ein Referat mit anschließender schriftlicher Ausarbeitung im Umfang von 7-12 Seiten (3000-4000 Wörter).
Regelmäßige Teilnahme, mündliche Mitarbeit, regelmäßig schriftlich abzugebende kurze Hausübungen (1 Seite), ein Referat mit anschließender schriftlicher Ausarbeitung im Umfang von 7-12 Seiten (3000-4000 Wörter).
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Literatur zur Einführung:Brockington, John. 2003. „The Sanskrit Epics“, in: Flood, Gavin (ed.). The Blackwell Companion to Hinduism, Oxford: Blackwell, S. 116-128.
Hutcheon, Linda. 2006. A Theory of Adaption. New York: Routledge.
Ramanujan, A. K. 1999. „Three Hundred Rāmāyaṇas. Five Examples and Three Thoughts on Translation“, in: Dharwadker, V. (ed.): The Collected Essays of A.K. Ramanujan. New Delhi: OUP.
Richman, Paula, Hrsg. 2000. Questioning Ramayanas: A South Asian Tradition. 1. Aufl. New Delhi [u.a.]: Oxford Univ. Press
Hutcheon, Linda. 2006. A Theory of Adaption. New York: Routledge.
Ramanujan, A. K. 1999. „Three Hundred Rāmāyaṇas. Five Examples and Three Thoughts on Translation“, in: Dharwadker, V. (ed.): The Collected Essays of A.K. Ramanujan. New Delhi: OUP.
Richman, Paula, Hrsg. 2000. Questioning Ramayanas: A South Asian Tradition. 1. Aufl. New Delhi [u.a.]: Oxford Univ. Press
Association in the course directory
BA5
Last modified: Mo 07.09.2020 15:34
In dem Proseminar wenden wir uns zunächst der Frage der Überlieferung des Rāmāyaṇa zu und vergleichen verschiedene regionale Fassungen. Mit Hilfe von Adaptionstheorien sollen dann im Seminar ausgewählte Beispiele auf ihre Komposition und Akzentuierung der enthaltenen ethischen und moralischen Fragen analysiert werden.Die Studierenden werden gebeten, sich bereits im Vorfeld mit dem Handlungsverlauf des Rāmāyaṇa im Überblick vertraut zu machen.