142098 UE A Sant tradition in Nepal: texts on the history of the Josmani (2020W)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Sa 01.08.2020 08:00 to Mo 14.09.2020 10:00
- Deregistration possible until Sa 31.10.2020 23:59
Details
max. 24 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 08.10. 10:15 - 11:45 Seminarraum 5 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-34
- Thursday 15.10. 10:15 - 11:45 Seminarraum 5 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-34
- Thursday 22.10. 10:15 - 11:45 Seminarraum 5 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-34
- Thursday 29.10. 10:15 - 11:45 Seminarraum 5 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-34
- Thursday 05.11. 10:15 - 11:45 Seminarraum 5 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-34
- Thursday 12.11. 10:15 - 11:45 Seminarraum 5 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-34
- Thursday 19.11. 10:15 - 11:45 Seminarraum 5 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-34
- Thursday 26.11. 10:15 - 11:45 Seminarraum 5 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-34
- Thursday 03.12. 10:15 - 11:45 Seminarraum 5 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-34
- Thursday 10.12. 10:15 - 11:45 Seminarraum 5 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-34
- Thursday 17.12. 10:15 - 11:45 Seminarraum 5 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-34
- Thursday 07.01. 10:15 - 11:45 Seminarraum 5 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-34
- Thursday 14.01. 10:15 - 11:45 Seminarraum 5 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-34
- Thursday 21.01. 10:15 - 11:45 Seminarraum 5 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-34
- Thursday 28.01. 10:15 - 11:45 Seminarraum 5 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-34
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Die Beurteilung erfolgt auf der Basis von regelmäßiger Teilnahme, Vorbereitung (durch Lektüre und Übersetzungen), aktiver Mitarbeit (Kurzreferate, Diskussion) und einer Hausarbeit. Lehrmaterial wird z.T. auf Moodle bereitgestellt.
Minimum requirements and assessment criteria
Beurteilungsmaßstab
Mitarbeit, regelmäßige Präsentationen /Kurzreferate (50%), Schriftliche Leistungen (50%)
Mitarbeit, regelmäßige Präsentationen /Kurzreferate (50%), Schriftliche Leistungen (50%)
Examination topics
Reading list
LiteraturauswahlLecomte-Tilouine, Marie. 2002. The history of the messianic and rebel king Lakhan Thapa: Utopia and ideology among the Magar. In: David N. Gellner (ed.), Resistance and the State: Nepalese experiences. New Delhi: Social Science Press, pp. 244-277.Rai, Novel Kishor and Netramani Dumirai. 2013 (2069 v.s.). Josmanī dharma sampradāya ra darśan. Kathmandu: Nepāl Prajñyā Pratiṣṭhān (Nepal Academy).Schomer, Karine and W. H. McLeod (eds.) 1987. The Sants: studies in a devotional tradition of India. New Delhi: Motilal Banarsidass.Sharma, Janaklal. 1963 (2020 v.s.). Josmanī santa-paramparā ra sāhitya. Kathmandu, Royal Nepal Academy.Timalsina, Sthaneshwar. 2010. Songs of transformation: vernacular Josmanī literature and the yoga of cosmic awareness. International Journal of Hindu Studies 14(2-3): 201-228.Timalsina, Sthaneshwar. 2012. "The yoga system of the Josmanīs", In: David Gordon White (ed.), Yoga in practice, Princeton: Princeton Univ. Press, pp. 309-324.
Association in the course directory
IMAK3a UE b
Last modified: Mo 21.09.2020 10:28
hagiographischen Lebensgeschichten der wichtigsten Vertreter, insbesondere Sasidhar und Gyandil Das. Des weiteren werden verschiedene poetische Texte, Gesänge der Josmanī zu lesen sein, wie z.B. das Udaya Laharī.Gute Nepali-Kenntnisse sind Voraussetzung für eine erfolgreiche Teilnahme.