142125 PS Visualised medicine exemplified from Tibet and neighbouring regions (2023S)
Continuous assessment of course work
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Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from We 01.02.2023 08:00 to Tu 28.02.2023 10:00
- Deregistration possible until Fr 31.03.2023 23:59
Details
max. 36 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Wenn Sie sich für das Proseminar anmelden möchten, schreiben Sie mir bitte unter katharina.sabernig@meduniwien.ac.at oder an Frau Starecek: judith.starecek@univie.ac.at .
- Thursday 09.03. 14:30 - 16:00 Seminarraum 1 ISTB UniCampus Hof 2 2B-O1-25
- Thursday 16.03. 14:30 - 16:00 Seminarraum 1 ISTB UniCampus Hof 2 2B-O1-25
- Thursday 23.03. 14:30 - 16:00 Seminarraum 1 ISTB UniCampus Hof 2 2B-O1-25
- Thursday 30.03. 14:30 - 16:00 Seminarraum 1 ISTB UniCampus Hof 2 2B-O1-25
- Thursday 20.04. 14:30 - 16:00 Seminarraum 1 ISTB UniCampus Hof 2 2B-O1-25
- Thursday 04.05. 14:30 - 16:00 Seminarraum 1 ISTB UniCampus Hof 2 2B-O1-25
- Thursday 11.05. 14:30 - 16:00 Seminarraum 1 ISTB UniCampus Hof 2 2B-O1-25
- Thursday 25.05. 14:30 - 16:00 Seminarraum 1 ISTB UniCampus Hof 2 2B-O1-25
- Thursday 01.06. 14:30 - 16:00 Seminarraum 1 ISTB UniCampus Hof 2 2B-O1-25
- Thursday 15.06. 14:30 - 16:00 Seminarraum 1 ISTB UniCampus Hof 2 2B-O1-25
- Thursday 22.06. 14:30 - 16:00 Seminarraum 1 ISTB UniCampus Hof 2 2B-O1-25
- Thursday 29.06. 14:30 - 16:00 Seminarraum 1 ISTB UniCampus Hof 2 2B-O1-25
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Anwesenheitskontrolle und Mitarbeit; Qualität der Präsentation und schriftlichen Beiträgen; Sorgfalt im Umgang mit Literatur.
Minimum requirements and assessment criteria
Es werden keine Tibetischkenntnisse vorausgesetzt.
Regelmäßige Teilnahme (für eine positive Beurteilung darf man nur max. 3x fehlen)
Mitarbeit: 40% der Gesamtleistung
Referat: 20%
Proseminararbeit bestehend aus Kurzzusammenfassung (Abstract), Literaturliste, Essay (max. 3000 Wörter): 40%
Regelmäßige Teilnahme (für eine positive Beurteilung darf man nur max. 3x fehlen)
Mitarbeit: 40% der Gesamtleistung
Referat: 20%
Proseminararbeit bestehend aus Kurzzusammenfassung (Abstract), Literaturliste, Essay (max. 3000 Wörter): 40%
Examination topics
Siehe Beurteilungsmaßstab
Reading list
Gyatso, Janet. 2015. Being Human in a Buddhist World: An Intellectual History of Medicine in Early Modern Tibet. New York: Columbia University Press.
Hofer, Theresia 2014. “Illustrated Materia Medica Prints, Manuscripts and Modern Books.” In Theresia Hofer (ed.). Bodies in Balance – The Art of Tibetan Medicine. New York and Seattle: Rubin Museum of Art and University of Washington Press, 226–245.
Parfionovitch Yuri, Gyurme Dorje and Fernand Meyer (eds.). 1992. Tibetan Medical Paintings: Illustrations to the ‘Blue Beryl’ treatise of Sangs rgyas Rgya mtsho (1653–1705). London: Serindia Publications.
Sabernig, Katharina (ed.). 2016. The Human Body in Text and Images. Curare 39/1
Hofer, Theresia 2014. “Illustrated Materia Medica Prints, Manuscripts and Modern Books.” In Theresia Hofer (ed.). Bodies in Balance – The Art of Tibetan Medicine. New York and Seattle: Rubin Museum of Art and University of Washington Press, 226–245.
Parfionovitch Yuri, Gyurme Dorje and Fernand Meyer (eds.). 1992. Tibetan Medical Paintings: Illustrations to the ‘Blue Beryl’ treatise of Sangs rgyas Rgya mtsho (1653–1705). London: Serindia Publications.
Sabernig, Katharina (ed.). 2016. The Human Body in Text and Images. Curare 39/1
Association in the course directory
BA14
Last modified: Th 20.04.2023 13:08
Ziel der Lehrveranstaltung ist es, ein Verständnis für visuelle Medizindidaktik im asiatischen Raum in einem medizinhistorischen und kulturellen Kontext zu entwickeln. Ausgehend von tibetischen Konzepten sollen die Studierenden eigenständig vergleichende Beiträge aus der Perspektive ihrer jeweiligen Studienrichtung erarbeiten. Dabei sind historische Quellen genauso willkommen wie zeitgenössische Entwicklungen.
Methodisches Vorgehen in den einzelnen Einheiten, welche allesamt in Präsenz durchgeführt werden: Nach den einführenden Lehrveranstaltungen gliedern sich die folgenden Proseminare in (1) Impulspräsentationen der Lehrveranstaltungsleiterin, (2) Referate der Studierenden und (3) Diskussion der Referate und relevanter Publikationen zum Thema.