150143 KU Reading 2b (M2) (2020S)
Continuous assessment of course work
Labels
Summary
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 10.02.2020 10:00 to We 26.02.2020 10:00
- Deregistration possible until Th 30.04.2020 23:59
Registration information is available for each group.
Groups
Group 1
max. 25 participants
Language: German, Chinese
LMS: Moodle
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
You have to confirm your registration by attending the first class. If you are unable to attend the first class you have to confirm your registration per e-mail not later than the date of the first class, otherwise you will be removed from the list.
You can de-register until March 20, 2020 (at uspace AND per e-mail to christina.bazant-kimmel@univie.ac.at). If you have not de-registered by March 20 you will receive a mark.
To pass the course you may not miss more than 3 classes.
Monday
02.03.
10:10 - 11:40
Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
Monday
09.03.
10:10 - 11:40
Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
Monday
16.03.
10:10 - 11:40
Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
Monday
23.03.
10:10 - 11:40
Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
Monday
30.03.
10:10 - 11:40
Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
Monday
20.04.
10:10 - 11:40
Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
Monday
27.04.
10:10 - 11:40
Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
Monday
04.05.
10:10 - 11:40
Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
Monday
11.05.
10:10 - 11:40
Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
Monday
18.05.
10:10 - 11:40
Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
Monday
25.05.
10:10 - 11:40
Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
Monday
08.06.
10:10 - 11:40
Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
Monday
15.06.
10:10 - 11:40
Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
Monday
22.06.
10:10 - 11:40
Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
Monday
29.06.
10:10 - 11:40
Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Final Exam: 40%
Mid-term Test: 30%
Oral reading exam: 20%
Homework, participation: 10% ("Homework, participation" includes the activities provided on moodle, as e.g. discussion forum, WIKI, GLOSSARIES etc).Please note the changes in assessment methods:
The individual components are examined digitally (Moodle activity quiz and Moodle activity assignment) and orally (video conferences) on the basis of the currently valid regulations for Home Learning/Distance Learning.
Assessment of written and oral contributions during the entire semester: 40%
Oral Final Exam: 30%
Final Exam: 30%
Mid-term Test: 30%
Oral reading exam: 20%
Homework, participation: 10% ("Homework, participation" includes the activities provided on moodle, as e.g. discussion forum, WIKI, GLOSSARIES etc).Please note the changes in assessment methods:
The individual components are examined digitally (Moodle activity quiz and Moodle activity assignment) and orally (video conferences) on the basis of the currently valid regulations for Home Learning/Distance Learning.
Assessment of written and oral contributions during the entire semester: 40%
Oral Final Exam: 30%
Final Exam: 30%
Reading list
PENG Zhiping (Hg.): "Hanyu Yuedu Jiaocheng" di-er ce (= "Chinesisch-Lesekurs", Bd. 2).
Additional material will be provided on Moodle.
Additional material will be provided on Moodle.
Group 2
Bestätigung der online-Anmeldung: Sie müssen am 1. Abhaltungstermin Ihre Teilnahme am Kurs bestätigen. Dies erfolgt in der Regel durch persönliche Anwesenheit. Sollten Sie für die 1. Einheit verhindert sein, müssen Sie Ihre Abwesenheit spätestens am Abhaltungstag der 1. Einheit per E-mail an den LV-Leiter entschuldigen, da Sie sonst umgehend vom Kurs abgemeldet werden.
Abmeldung: Eine Abmeldung ist bis zum ... möglich. Die Abmeldung muss im univis-System UND schriftlich per e-mail an wolfgang.zeidl@univie.ac.at erfolgen! Wenn bis zum oben genannten Termin keine Abmeldung erfolgt ist, dann wird die Leistung in diesem Kurs beurteilt.
Für eine positive Beurteilung dürfen Sie nicht mehr als 3 Mal den Unterricht versäumen.
Abmeldung: Eine Abmeldung ist bis zum ... möglich. Die Abmeldung muss im univis-System UND schriftlich per e-mail an wolfgang.zeidl@univie.ac.at erfolgen! Wenn bis zum oben genannten Termin keine Abmeldung erfolgt ist, dann wird die Leistung in diesem Kurs beurteilt.
Für eine positive Beurteilung dürfen Sie nicht mehr als 3 Mal den Unterricht versäumen.
max. 25 participants
Language: German, Chinese
LMS: Moodle
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Thursday
05.03.
11:55 - 13:25
Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18
Thursday
19.03.
11:55 - 13:25
Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18
Thursday
26.03.
11:55 - 13:25
Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18
Thursday
02.04.
11:55 - 13:25
Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18
Thursday
23.04.
11:55 - 13:25
Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18
Thursday
30.04.
11:55 - 13:25
Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18
Thursday
07.05.
11:55 - 13:25
Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18
Thursday
14.05.
11:55 - 13:25
Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18
Thursday
28.05.
11:55 - 13:25
Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18
Thursday
04.06.
11:55 - 13:25
Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18
Thursday
18.06.
11:55 - 13:25
Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18
Thursday
25.06.
11:55 - 13:25
Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18
Aims, contents and method of the course
Ziele:
Das Lehrziel dieser LV liegt in der gezielten Schulung der Fertigkeit des Leseverstehens sowie der Erweiterung des Wortschatzes und des rezeptiven Schriftzeichenschatzes. Weiters gehört dazu die Fähigkeit zur syntaktischen Analyse komplexer Sätze, um einen unbekannten Text möglichst rasch global verstehen zu können. Inhalte:
Eine Auswahl aus den Lektionstexten (s. "LV-Literatur"), sowie zusätzliches Material (Downloads werden auf der eLearning-Plattform Moodle zur Verfügung stehen).
Methode:
Erarbeiten der Texte im Plenum und in Kleingruppen, Übungen zu den verschiedenen Lesestrategien, Wortschatz- und Satzstruktur-Übungen.
Anmerkung: Aufgrund aktueller Entwicklungen findet bis 30.06.2020 kein Präsenzunterricht statt. Die Methoden zum Erreichen des Lehrziels wurden dementsprechend angepasst (Home-Learning). Alle Informationen hierzu werden laufend auf Moodle aktualisiert.
Das Lehrziel dieser LV liegt in der gezielten Schulung der Fertigkeit des Leseverstehens sowie der Erweiterung des Wortschatzes und des rezeptiven Schriftzeichenschatzes. Weiters gehört dazu die Fähigkeit zur syntaktischen Analyse komplexer Sätze, um einen unbekannten Text möglichst rasch global verstehen zu können. Inhalte:
Eine Auswahl aus den Lektionstexten (s. "LV-Literatur"), sowie zusätzliches Material (Downloads werden auf der eLearning-Plattform Moodle zur Verfügung stehen).
Methode:
Erarbeiten der Texte im Plenum und in Kleingruppen, Übungen zu den verschiedenen Lesestrategien, Wortschatz- und Satzstruktur-Übungen.
Anmerkung: Aufgrund aktueller Entwicklungen findet bis 30.06.2020 kein Präsenzunterricht statt. Die Methoden zum Erreichen des Lehrziels wurden dementsprechend angepasst (Home-Learning). Alle Informationen hierzu werden laufend auf Moodle aktualisiert.
Assessment and permitted materials
Mitarbeit (Home-Learning): 35%, Zwischenprüfung (schriftliche Prüfung direkt in Moodle): 30% Endprüfung: 35%.
(Aktualisiert am 23.04.2020)
(Aktualisiert am 23.04.2020)
Reading list
PENG Zhiping (Hg.): Hanyu Yuedu Jiaocheng (xiudingben) di-er ce (2009).Authentisches Lesematerial (Downloads).
Information
Minimum requirements and assessment criteria
100% – ≤90%: Excellent (1)
89% – ≤80%: Good (2)
79% – ≤70%: Satisfactory (3)
69% – ≤60%: Sufficient (4)
59% – 0%: Insufficient (5)
89% – ≤80%: Good (2)
79% – ≤70%: Satisfactory (3)
69% – ≤60%: Sufficient (4)
59% – 0%: Insufficient (5)
Examination topics
All material covered in the class-sessions or as homework and all exercises and material provided on Moodle.
Association in the course directory
S 222
Last modified: Mo 07.09.2020 15:20
Targeted training of reading comprehension skills: This encompasses the enlargement of vocabulary and the receptive knowledge of Chinese characters (mainly simplified, but also also traditional characters to a minor extent), since this is the basis for understanding texts in the target language. Another goal is to achieve the ability to analyze and hence understand more complex sentences and paragraphs in order to quickly grasp the gist of texts. In addition, students’ awareness of the difference between oral and written utterances will be promoted and we will practice structures typical of more formal written texts.
We will practice various reading strategies to achieve competence in the areas of "skimming, "scanning", and "reading for detail".
As term-project, we will also read a short authentic novel (collaborative group work), which not only contains useful every-day vocabulary, but also gives the students an interesting insight into cultural differences between China and Europe.Contents:
A selection of the texts in chapter 40 to 60.
Additional authentic material.
A short novel.Method:
Reading and analysis of the texts (individual work, classroom work, group work).
Exercises for various reading strategies.
Exercises for enlarging the vocabulary and improving knowledge of grammatical structures.