160017 PS From Praia to Rio: Popular Music from Lusophone Countries (2021W)
Continuous assessment of course work
Labels
ON-SITE
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Fr 10.09.2021 09:00 to We 22.09.2021 21:00
- Registration is open from Fr 24.09.2021 09:00 to We 29.09.2021 21:00
- Deregistration possible until Su 31.10.2021 23:59
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 11.10. 11:30 - 13:00 Hörsaal 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3G-EG-09
- Monday 18.10. 11:30 - 13:00 Hörsaal 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3G-EG-09
- Monday 25.10. 11:30 - 13:00 Hörsaal 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3G-EG-09
- Monday 08.11. 11:30 - 13:00 Hörsaal 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3G-EG-09
- Monday 15.11. 11:30 - 13:00 Hörsaal 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3G-EG-09
- Monday 22.11. 11:30 - 13:00 Digital
- Monday 29.11. 11:30 - 13:00 Digital
- Monday 06.12. 11:30 - 13:00 Digital
- Monday 13.12. 11:30 - 13:00 Digital
- Monday 10.01. 11:30 - 13:00 Digital
- Monday 17.01. 11:30 - 13:00 Digital
- Monday 24.01. 11:30 - 13:00 Digital
- Monday 31.01. 11:30 - 13:00 Digital
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
regelmäßige Teilnahme und Präsentation einer Abschlussarbeit während des Semesters.
Minimum requirements and assessment criteria
regelmäßige Teilnahme, Referat und schriftliche Arbeit
Examination topics
Reading list
Moormann, Marissa J. 2004 „Dueling Bands and Good Girls: Gender, Music, and Nation in Luanda‘s Musseques“. In: The International Journal of African Historical Studies, Vol. 37, No. 2. 255-288.
Moormann, Marissa J. 2008 Intonations: A Social History of Music and Nation in Luanda, Angola, from 1945 to recent Times. Athens: Ohio University Press.
Borszik, Anne-Kristin. 2003 „Politische Musik in Guinea-Bissau (Political Music in Guinea-Bissau)“. In: Africa Spectrum, Vol. 38, No. 3. 319-345.
Saab, Samer Y. 2005 Singing all the Way to the Bank: The Case for Economic Development through Music in Cape Verde. Einzusehen unter: http://129.3.20.41/eps/dev/papers/0505/0505013.pdf
Moormann, Marissa J. 2008 Intonations: A Social History of Music and Nation in Luanda, Angola, from 1945 to recent Times. Athens: Ohio University Press.
Borszik, Anne-Kristin. 2003 „Politische Musik in Guinea-Bissau (Political Music in Guinea-Bissau)“. In: Africa Spectrum, Vol. 38, No. 3. 319-345.
Saab, Samer Y. 2005 Singing all the Way to the Bank: The Case for Economic Development through Music in Cape Verde. Einzusehen unter: http://129.3.20.41/eps/dev/papers/0505/0505013.pdf
Association in the course directory
BA: PRO, ETH-V, FRE
Last modified: Fr 12.05.2023 00:17
Weiteren Stoff des Seminars bilden die musikalische Produktion der luso-afrikanischen Künstler*nnen in der Diaspora in Lissabon oder Paris sowie der musikalische Dialog zwischen Portugal und seinen damaligen Kolonien in Afrika bzw. zwischen diesen und der südamerikanischen damaligen portugiesischen Kolonie Brasilien.