160028 SE The Art of Ornamentation in the Music of the 16th to 18th Centuries (2016S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 01.02.2016 00:00 to Su 21.02.2016 23:59
- Registration is open from We 24.02.2016 00:00 to Su 28.02.2016 23:59
- Deregistration possible until Su 27.03.2016 23:59
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Dienstags, 12:30-14:00, Seminarraum, Institut für Musikwissenschaft
1. Termin: 08.03.2016
- Tuesday 08.03. 12:30 - 14:00 Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
- Tuesday 15.03. 12:30 - 14:00 Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
- Tuesday 05.04. 12:30 - 14:00 Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
- Tuesday 12.04. 12:30 - 14:00 Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
- Tuesday 19.04. 12:30 - 14:00 Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
- Tuesday 26.04. 12:30 - 14:00 Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
- Tuesday 03.05. 12:30 - 14:00 Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
- Tuesday 10.05. 12:30 - 14:00 Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
- Tuesday 24.05. 12:30 - 14:00 Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
- Tuesday 31.05. 12:30 - 14:00 Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
- Tuesday 07.06. 12:30 - 14:00 Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
- Tuesday 14.06. 12:30 - 14:00 Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
- Tuesday 21.06. 12:30 - 14:00 Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
- Tuesday 28.06. 12:30 - 14:00 Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
Information
Aims, contents and method of the course
Gründliche Auseinandersetzung mit Ornamentik in Bezug zur Affekttheorie anhand der ausgewählten musiktheoretischen Schriften des 17. und 18. Jahrhunderts, die ausführlich betrachtet und analysiert werden sollen. Schwerpunkt liegt in direkter Arbeit mit historischen (auch fremdsprachigen) Quellen und historisch-kritischem Umgang mit diesen Quellen. Vertiefung des Verständnisses für Umgang mit Ornamentik in der Editionsarbeit und historisch adäquate Beurteilung der verschiedenen interpretatorischen Zugänge.
Assessment and permitted materials
Anwesenheit, Beteiligung an der Diskussion und Seminararbeit
Minimum requirements and assessment criteria
Verfassen einer Seminararbeit, max. 3 Fehlstunden
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
B08; M01, M03, M04, M05, M06, M07, M12, M14, M15
Last modified: Mo 07.09.2020 15:35