Universität Wien

160028 SE The Art of Ornamentation in the Music of the 16th to 18th Centuries (2016S)

Continuous assessment of course work

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 25 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

Dienstags, 12:30-14:00, Seminarraum, Institut für Musikwissenschaft
1. Termin: 08.03.2016

  • Tuesday 08.03. 12:30 - 14:00 Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
  • Tuesday 15.03. 12:30 - 14:00 Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
  • Tuesday 05.04. 12:30 - 14:00 Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
  • Tuesday 12.04. 12:30 - 14:00 Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
  • Tuesday 19.04. 12:30 - 14:00 Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
  • Tuesday 26.04. 12:30 - 14:00 Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
  • Tuesday 03.05. 12:30 - 14:00 Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
  • Tuesday 10.05. 12:30 - 14:00 Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
  • Tuesday 24.05. 12:30 - 14:00 Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
  • Tuesday 31.05. 12:30 - 14:00 Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
  • Tuesday 07.06. 12:30 - 14:00 Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
  • Tuesday 14.06. 12:30 - 14:00 Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
  • Tuesday 21.06. 12:30 - 14:00 Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
  • Tuesday 28.06. 12:30 - 14:00 Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31

Information

Aims, contents and method of the course

Gründliche Auseinandersetzung mit Ornamentik in Bezug zur Affekttheorie anhand der ausgewählten musiktheoretischen Schriften des 17. und 18. Jahrhunderts, die ausführlich betrachtet und analysiert werden sollen. Schwerpunkt liegt in direkter Arbeit mit historischen (auch fremdsprachigen) Quellen und historisch-kritischem Umgang mit diesen Quellen. Vertiefung des Verständnisses für Umgang mit Ornamentik in der Editionsarbeit und historisch adäquate Beurteilung der verschiedenen interpretatorischen Zugänge.

Assessment and permitted materials

Anwesenheit, Beteiligung an der Diskussion und Seminararbeit

Minimum requirements and assessment criteria

Verfassen einer Seminararbeit, max. 3 Fehlstunden

Examination topics

Reading list


Association in the course directory

B08; M01, M03, M04, M05, M06, M07, M12, M14, M15

Last modified: Mo 07.09.2020 15:35