160035 PS Gender, Music and Dance: Ethnomusicological Perspectives (2014S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 03.02.2014 00:00 to We 19.02.2014 23:59
- Registration is open from Su 23.02.2014 00:00 to Th 27.02.2014 23:59
- Deregistration possible until Fr 21.03.2014 23:59
Details
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Wednesday 19.03. 16:00 - 17:30 Hörsaal 2 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3G-EG-01
- Wednesday 26.03. 16:00 - 17:30 Hörsaal 2 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3G-EG-01
- Wednesday 02.04. 16:00 - 17:30 Hörsaal 2 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3G-EG-01
- Wednesday 09.04. 16:00 - 17:30 Hörsaal 2 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3G-EG-01
- Wednesday 30.04. 16:00 - 17:30 Hörsaal 2 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3G-EG-01
- Wednesday 07.05. 16:00 - 17:30 Hörsaal 2 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3G-EG-01
- Wednesday 14.05. 16:00 - 17:30 Hörsaal 2 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3G-EG-01
- Wednesday 21.05. 16:00 - 17:30 Hörsaal 2 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3G-EG-01
- Wednesday 28.05. 16:00 - 17:30 Hörsaal 2 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3G-EG-01
- Wednesday 04.06. 16:00 - 17:30 Hörsaal 2 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3G-EG-01
- Wednesday 11.06. 16:00 - 17:30 Hörsaal 2 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3G-EG-01
- Wednesday 18.06. 16:00 - 17:30 Hörsaal 2 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3G-EG-01
- Wednesday 25.06. 16:00 - 17:30 Hörsaal 2 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3G-EG-01
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Anwesenheit und aktive Teilnahme an Diskussionen, kleinere schriftliche Übungsaufgaben zum wissenschaftlichen Arbeiten, Präsentation eines ausgewählten Themas, schriftliche Proseminararbeit.
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Einführende Vorträge durch die Lehrende, Präsentationen der TeilnehmerInnen, Diskussionen, Übungen zum wissenschaftlichen Arbeiten.
Reading list
Haid, Gerlinde (u.a., Hrsg.): Die Frau als Mitte in traditionellen Kulturen: Beiträge zu Musik und Gender. Wien: Inst. für Volksmusikforschung und Ethnomusikologie, Univ. für Musik und Darstellende Kunst Wien, 2005.
Herndon, Marcia (Hrsg.): International Council for Traditional Music, Study Group on Music and Gender: Music, gender, and culture. Wilhelmshaven: Noetzel, 1990.
Koskoff, Ellen (Hrsg.): Women and music in cross-cultural perspective. New York, NY (u.a.): Greenwood Press, 1987.
Magrini, Tullia (Hrsg.): Music and gender: perspectives from the Mediterranean. Chicago, Ill. (u.a.): Univ. of Chicago Press, 2003
Moisala, Pirkko, (Hrsg.): Music and gender. Urbana, Ill. (u.a.): Univ. of Illinois Press, 2000.
Thomas, Helen (Hrsg.): Dance, gender and culture. Basingstoke (u.a.) Macmillan, 1996.
Herndon, Marcia (Hrsg.): International Council for Traditional Music, Study Group on Music and Gender: Music, gender, and culture. Wilhelmshaven: Noetzel, 1990.
Koskoff, Ellen (Hrsg.): Women and music in cross-cultural perspective. New York, NY (u.a.): Greenwood Press, 1987.
Magrini, Tullia (Hrsg.): Music and gender: perspectives from the Mediterranean. Chicago, Ill. (u.a.): Univ. of Chicago Press, 2003
Moisala, Pirkko, (Hrsg.): Music and gender. Urbana, Ill. (u.a.): Univ. of Illinois Press, 2000.
Thomas, Helen (Hrsg.): Dance, gender and culture. Basingstoke (u.a.) Macmillan, 1996.
Association in the course directory
B04, B11, B16, B19
Last modified: Mo 07.09.2020 15:35
Während des Semesters wird außerdem anhand von kleinen schriftlichen Aufgaben das Schreiben der Proseminararbeit prozesshaft begleitet.