160035 SE Johann Joseph Fux (2017W)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 04.09.2017 10:00 to Th 21.09.2017 23:59
- Registration is open from Sa 23.09.2017 10:00 to We 27.09.2017 23:59
- Deregistration possible until Tu 31.10.2017 23:59
Details
max. 20 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Verlegung in den Hörsaal 2 des Instituts für Musikwissenschaft!
Verschiebung vom 6. 12. auf den 13. 12.!
- Wednesday 11.10. 16:00 - 19:00 Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
- Wednesday 08.11. 16:00 - 19:00 Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
- Wednesday 22.11. 16:00 - 19:00 Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
- Wednesday 06.12. 16:00 - 19:00 Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
- Wednesday 10.01. 16:00 - 19:00 Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
- Wednesday 17.01. 16:00 - 19:00 Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
- Wednesday 24.01. 16:00 - 19:00 Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Beurteilung der Qualität der Referate und der schriftlichen Arbeiten.
Minimum requirements and assessment criteria
Maßstab: Klarer Aufbau der Referate, Verständlichkeit; wissenschaftliche Form der schriftlichen Arbeiten.
Examination topics
Reading list
Rudolf Flotzinger (Hg.), Johann Joseph Fux. Leben -musikalische Wirkung - Dokumente, Graz 2015, und die dort genannte weitere Literatur.
Association in the course directory
BA (2016): BAC, HIS-V2, FRE
BA (2011): B08, B10, B15, B16, B17
MA: M01, M03, M04, M05, M07, M12, M13, M14
BA (2011): B08, B10, B15, B16, B17
MA: M01, M03, M04, M05, M07, M12, M13, M14
Last modified: Mo 07.09.2020 15:35
Methode: Einführung durch den LV-Leiter, danach Referate der aktiv Teilnehmenden über Teilbereiche, Diskussionen.
Ziele: Vermittlung von Erfahrung im Erarbeiten von Referaten und von deren schriftlicher Ausarbeitung; Erweiterung der Repertoirekenntnis; Übung im Analysieren von Musik.