Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
160038 PS Composition and Compositional Strategies around 1970 (2014S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 03.02.2014 00:00 to We 19.02.2014 23:59
- Registration is open from Su 23.02.2014 00:00 to Th 27.02.2014 23:59
- Deregistration possible until Fr 21.03.2014 23:59
Details
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Thursday
13.03.
10:45 - 12:15
Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
Thursday
20.03.
10:45 - 12:15
Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
Thursday
27.03.
10:45 - 12:15
Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
Thursday
03.04.
10:45 - 12:15
Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
Thursday
10.04.
10:45 - 12:15
Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
Thursday
08.05.
10:45 - 12:15
Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
Thursday
15.05.
10:45 - 12:15
Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
Thursday
22.05.
10:45 - 12:15
Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
Thursday
05.06.
10:45 - 12:15
Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
Thursday
12.06.
10:45 - 12:15
Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
Thursday
26.06.
10:45 - 12:15
Seminarraum 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3A-O1-31
Information
Aims, contents and method of the course
Opus 1970, Telemusik, On the corner, The Mothers of Invention, The Shiraz Arts Festival… Im Dickicht verschiedenster musikalischer Ausdrucksweisen um 1970 verfolgt das Proseminar die Leitaspekte Elektronische Musik, außereuropäische Musik in europäisch/amerikanischer Musikpraxis und Kompositionsprozesse. Hintergrundrauschen der Seminardiskussionen ist die nach wie vor präsente Dichotomie von E- und U-Musik, Frank Zappa und Karlheinz Stockhausen die exemplarischen Protagonisten. Doch geht vor allem um das Eine, nämlich die Grundelemente musikwissenschaftlicher Arbeitstechniken in Präsentation und Proseminararbeit umzusetzen.
Assessment and permitted materials
Regelmäßige Anwesenheit und aktive Mitarbeit, Präsentation, Proseminararbeit.
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Theodor W. Adorno, „Musik und Technik“, in: Klangfiguren (= Musikalische Schriften I), Frankfurt a.M. 1997, S. 229–248 (= Gesammelte Schriften 16).
Barry Bergstein, „Miles Davis and Karlheinz Stockhausen. A Reciprocal Relationship“, MQ 76 (1992), S. 502–525.
James Borders, „Form and the Concept Album: Aspects of Modernism. Frank Zappa’s Early Releases“, in: Perspectives of New Music 39 (2001), S. 118–160.
Robert Gluck, „The Shiraz Arts Festival: Western Avant-Garde Arts in 1970s Iran, in: Leonardo 40 (2007), S. 20–28.
Barry Bergstein, „Miles Davis and Karlheinz Stockhausen. A Reciprocal Relationship“, MQ 76 (1992), S. 502–525.
James Borders, „Form and the Concept Album: Aspects of Modernism. Frank Zappa’s Early Releases“, in: Perspectives of New Music 39 (2001), S. 118–160.
Robert Gluck, „The Shiraz Arts Festival: Western Avant-Garde Arts in 1970s Iran, in: Leonardo 40 (2007), S. 20–28.
Association in the course directory
B03, B06 (AM), B08, B13, B17, B18
Last modified: Mo 07.09.2020 15:35