160114 PS Introductory Seminar on the Theory of Grammar (2015S)
Nachhaltige Erkenntnisse in der Syntax
Continuous assessment of course work
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Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Su 18.01.2015 09:00 to Fr 27.03.2015 23:59
- Deregistration possible until Fr 27.03.2015 23:59
Details
max. 40 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 05.03. 18:00 - 19:30 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 19.03. 18:00 - 19:30 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 26.03. 18:00 - 19:30 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 16.04. 18:00 - 19:30 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 23.04. 18:00 - 19:30 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 30.04. 18:00 - 19:30 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 07.05. 18:00 - 19:30 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 21.05. 18:00 - 19:30 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 28.05. 18:00 - 19:30 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 11.06. 18:00 - 19:30 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 18.06. 18:00 - 19:30 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 25.06. 18:00 - 19:30 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Kayne, Leu und Zanuttini haben letztes Jahr einen Syntaxreader herausgegeben, der Exzerpte aus Aufsätzen zwischen 1966 und 2005 versammelt, die jeweils kurz eingeführt und dann mit Fragen versehen sind. Die Themen sind durchaus heterogen. Dieses Buch soll in dem Proseminar durchbesprochen werden. Dabei müssen die Kapitel von allen TeilnehmerInnen gelesen werden und dann von einzelnen jeweils präsentiert werden.
Assessment and permitted materials
Aktive Teilnahme, Handout und Präsentation (wobei das Handout mindestens eine Woche vor der Präsentation mit dem LV Leiter besprochen werden muss).
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Richard S. Kayne, Thomas Leu & Raffaella Zanuttini (eds.): An Annotated Syntax Reader. Lasting Insights and Questions. Oxford: Wiley Blackwell.
Association in the course directory
Ba-APM7C
Last modified: Mo 02.10.2023 00:16