160115 PS Psycho- or Patholinguistics Introductory Seminar (2015W)
Psycholinguistik
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Sa 15.08.2015 09:00 to Su 15.11.2015 23:59
- Deregistration possible until Su 15.11.2015 23:59
Details
max. 40 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 08.10. 09:15 - 10:45 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 15.10. 09:15 - 10:45 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 22.10. 09:15 - 10:45 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 29.10. 09:15 - 10:45 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 05.11. 09:15 - 10:45 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 12.11. 09:15 - 10:45 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 19.11. 09:15 - 10:45 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 26.11. 09:15 - 10:45 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
- Thursday 03.12. 09:15 - 10:45 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 10.12. 09:15 - 10:45 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
- Thursday 17.12. 09:15 - 10:45 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
- Thursday 07.01. 09:15 - 10:45 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
- Thursday 14.01. 09:15 - 10:45 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
- Thursday 21.01. 09:15 - 10:45 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
- Thursday 28.01. 09:15 - 10:45 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Letztes Jahr hat die Zeitschrift 'Journal of Child Language' anlässlich ihres 40-jährigen Bestehens einen Jubiläumsband herausgegeben, in dem renommierte SpracherwerbsforscherInnen Gedanken zu Vergangenheit und Zukunft dieses Forschungsgebiets zu Papier gebracht haben. Dieser Band soll in dem Proseminar durchbesprochen werden. Dabei müssen die Beiträge von allen TeilnehmerInnen gelesen und über ausgewählte Literatur ein Referat gehalten werden.
Assessment and permitted materials
Aktive Teilnahme, Präsentation (ppt) und Handout.
Minimum requirements and assessment criteria
Vertrautheit mit aktuellen Themen und Methoden der Spracherwerbsforschung.
Examination topics
Frontale und interaktive Lehre, Folien, Videos, Handouts.
Reading list
Journal of Child Language, Volume 41 (Supplement S1: Reflections: 40 years of JCL), July 2014; weitere Literatur wird im Laufe des Semesters ausgegeben.
Association in the course directory
Ba-APM7B
Last modified: Mo 07.09.2020 15:35