Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
160124 SE Seminar in this subject area (2015S)
Induktion und Lernbarkeit
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Su 18.01.2015 09:00 to Fr 27.03.2015 23:59
- Deregistration possible until Fr 27.03.2015 23:59
Details
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 05.03. 16:15 - 17:45 Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
- Thursday 19.03. 16:15 - 17:45 Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
- Thursday 26.03. 16:15 - 17:45 Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
- Thursday 16.04. 16:15 - 17:45 Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
- Thursday 23.04. 16:15 - 17:45 Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
- Thursday 30.04. 16:15 - 17:45 Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
- Thursday 07.05. 16:15 - 17:45 Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
- Thursday 21.05. 16:15 - 17:45 Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
- Thursday 28.05. 16:15 - 17:45 Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
- Thursday 11.06. 16:15 - 17:45 Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
- Thursday 18.06. 16:15 - 17:45 Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
- Thursday 25.06. 16:15 - 17:45 Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
- Friday 26.06. 09:30 - 12:00 Seminarraum 2 Sensengasse 3a 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Feeney, Aidan & Evan Heit (eds.) (2010): Inductive reasoning: Experimental, developmental and computational approaches. Cambridge: CUP.
Association in the course directory
Master Allgemeine Linguistik: MA1-M3
Last modified: Mo 02.10.2023 00:16
(1994) Beschränkungen formuliert, die den Suchraum bei induktivem Lernen einschränken und so das Induktionsproblem entschärfen. Dabei stellt sich wieder die alte Frage nach dem Ursprung solcher Beschränkungen: Sind sie
sprach- bzw. grammatikspezifisch oder pragmatisch, also eher allgemeiner kognitiver Natur. Beide Ansätze werden eingeführt und - je nach Interessenslage
- vertieft.