160124 SE Seminar in this subject area (2015S)
Induktion und Lernbarkeit
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Su 18.01.2015 09:00 to Fr 27.03.2015 23:59
- Deregistration possible until Fr 27.03.2015 23:59
Details
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 05.03. 16:15 - 17:45 Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
- Thursday 19.03. 16:15 - 17:45 Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
- Thursday 26.03. 16:15 - 17:45 Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
- Thursday 16.04. 16:15 - 17:45 Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
- Thursday 23.04. 16:15 - 17:45 Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
- Thursday 30.04. 16:15 - 17:45 Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
- Thursday 07.05. 16:15 - 17:45 Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
- Thursday 21.05. 16:15 - 17:45 Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
- Thursday 28.05. 16:15 - 17:45 Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
- Thursday 11.06. 16:15 - 17:45 Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
- Thursday 18.06. 16:15 - 17:45 Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
- Thursday 25.06. 16:15 - 17:45 Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
- Friday 26.06. 09:30 - 12:00 Seminarraum 2 Sensengasse 3a 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Feeney, Aidan & Evan Heit (eds.) (2010): Inductive reasoning: Experimental, developmental and computational approaches. Cambridge: CUP.
Association in the course directory
Master Allgemeine Linguistik: MA1-M3
Last modified: Mo 02.10.2023 00:16
(1994) Beschränkungen formuliert, die den Suchraum bei induktivem Lernen einschränken und so das Induktionsproblem entschärfen. Dabei stellt sich wieder die alte Frage nach dem Ursprung solcher Beschränkungen: Sind sie
sprach- bzw. grammatikspezifisch oder pragmatisch, also eher allgemeiner kognitiver Natur. Beide Ansätze werden eingeführt und - je nach Interessenslage
- vertieft.