Universität Wien

160130 PS PS Theory of Syntax (2010S)

Syntax of Questions

Continuous assessment of course work

Am Anfang des Semesters findet eine Veranstaltung von Benjamin Spector zu Semantik von Fragen statt, deren Besuch empfohlen wird, die aber nicht Voraussetzung ist.

Details

Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

Thursday 04.03. 13:00 - 15:00 (ehem. Seminarraum 2 Berggasse 11 2.OG)
Thursday 11.03. 13:00 - 15:00 (ehem. Seminarraum 2 Berggasse 11 2.OG)
Thursday 18.03. 13:00 - 15:00 (ehem. Seminarraum 2 Berggasse 11 2.OG)
Thursday 25.03. 13:00 - 15:00 (ehem. Seminarraum 2 Berggasse 11 2.OG)
Thursday 15.04. 13:00 - 15:00 (ehem. Seminarraum 2 Berggasse 11 2.OG)
Thursday 22.04. 13:00 - 15:00 (ehem. Seminarraum 2 Berggasse 11 2.OG)
Thursday 29.04. 13:00 - 15:00 (ehem. Seminarraum 2 Berggasse 11 2.OG)
Thursday 06.05. 13:00 - 15:00 (ehem. Seminarraum 2 Berggasse 11 2.OG)
Thursday 20.05. 13:00 - 15:00 (ehem. Seminarraum 2 Berggasse 11 2.OG)
Thursday 27.05. 13:00 - 15:00 (ehem. Seminarraum 2 Berggasse 11 2.OG)
Thursday 10.06. 13:00 - 15:00 (ehem. Seminarraum 2 Berggasse 11 2.OG)
Thursday 17.06. 13:00 - 15:00 (ehem. Seminarraum 2 Berggasse 11 2.OG)
Thursday 24.06. 13:00 - 15:00 (ehem. Seminarraum 2 Berggasse 11 2.OG)

Information

Aims, contents and method of the course

The concept of phonetically unrealized elements (PRO, trace/copy, ellipsis, silent topic etc.) has been assumed in syntactic theories for many years. For the licencing of these elements, an antecedent seems to be involved in one way or another. Recently, Kayne and van Riemsdijk have extended the inventory of empty elements by assuming silent verbs and nouns that don't seem to have antecedents. Those will be the central topic of the course.

Assessment and permitted materials

Nach einigen Wochen des Frontalunterrichts sollen die TeilnehmerInnen mündliche Präsentationen mit einem detaillierten Handout halten. Diese ist auch Bedingung für ein Zeugnis.

Minimum requirements and assessment criteria

Examination topics

Frontalunterricht

Reading list

Einführende Literatur: Lisa Cheng: On the Typology of WH-Questions. Dissertation. MIT.
Diese und anderes Material wird auf der Lernplattform zur Verfügung gestellt.

Association in the course directory

Code alter Studienplan: 211

Last modified: Mo 02.10.2023 00:16