160141 VO Introduction to Celtic Studies (2007W)
Labels
Details
max. 100 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 02.10. 16:00 - 17:30 Hörsaal 30 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Tuesday 09.10. 16:00 - 17:30 Hörsaal 30 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Tuesday 16.10. 16:00 - 17:30 Hörsaal 30 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Tuesday 23.10. 16:00 - 17:30 Hörsaal 30 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Tuesday 30.10. 16:00 - 17:30 Hörsaal 30 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Tuesday 06.11. 16:00 - 17:30 Hörsaal 30 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Tuesday 13.11. 16:00 - 17:30 Hörsaal 30 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Tuesday 20.11. 16:00 - 17:30 Hörsaal 30 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Tuesday 27.11. 16:00 - 17:30 Hörsaal 30 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Tuesday 04.12. 16:00 - 17:30 Hörsaal 30 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Tuesday 11.12. 16:00 - 17:30 Hörsaal 30 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Tuesday 18.12. 16:00 - 17:30 Hörsaal 30 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Tuesday 08.01. 16:00 - 17:30 Hörsaal 30 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Tuesday 15.01. 16:00 - 17:30 Hörsaal 30 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Tuesday 22.01. 16:00 - 17:30 Hörsaal 30 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Tuesday 29.01. 16:00 - 17:30 Hörsaal 30 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
Information
Aims, contents and method of the course
This module provides a gerneral introduction to Celtic Studies. At its centre will be the provision of an overview of the main areas contributing sources to Celtic Studies, namely archaeology, history, linguistics and literature. Additional content will be on general aspects of Celtic cultural studies and Celtic religion.
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
This module provides a gerneral introduction to Celtic Studies and will provide students with an overview of the most important areas of Celtic Studies.
Examination topics
This course is based on the theories of learning of radical constructivism. By setting thematical foci and continuous metanarratives, the individual subjective epistemological process of students is facilitated and the means given to them to construct stable realities of archaeological, historical, linguistic and literary formation processes.
Reading list
H. Birkhan 1997. Kelten. Versuch einer Gesamtdarstellung ihrer Kultur. Wien: Österreichische Akademie der Wissenschaften.
H. Birkhan (Hrsg.) 2005. Bausteine zum Studium der Keltologie. Wien: edition präsens.
J. Fries-Knoblach 2002. Die Kelten. Stuttgart: Kohlhammer.
B. Maier 2000. Die Kelten. Ihre Geschichte von den Anfängen bis zur Gegenwart. München: C.H.Beck.
S. Zimmer (Hrsg.) 2004. Die Kelten - Mythos und Wirklichkeit. Stuttgart: Theiss.
H. Birkhan (Hrsg.) 2005. Bausteine zum Studium der Keltologie. Wien: edition präsens.
J. Fries-Knoblach 2002. Die Kelten. Stuttgart: Kohlhammer.
B. Maier 2000. Die Kelten. Ihre Geschichte von den Anfängen bis zur Gegenwart. München: C.H.Beck.
S. Zimmer (Hrsg.) 2004. Die Kelten - Mythos und Wirklichkeit. Stuttgart: Theiss.
Association in the course directory
810
Last modified: Mo 07.09.2020 15:35