160374 SE Seminar in Psycholinguistics (2008S)
first language acquisition
Continuous assessment of course work
Labels
Details
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 03.03. 13:00 - 15:00 (ehem. Seminarraum 1 Berggasse 11 3.OG)
- Monday 10.03. 13:00 - 15:00 (ehem. Seminarraum 1 Berggasse 11 3.OG)
- Monday 31.03. 13:00 - 15:00 (ehem. Seminarraum 1 Berggasse 11 3.OG)
- Monday 07.04. 13:00 - 15:00 (ehem. Seminarraum 1 Berggasse 11 3.OG)
- Monday 14.04. 13:00 - 15:00 (ehem. Seminarraum 1 Berggasse 11 3.OG)
- Monday 21.04. 13:00 - 15:00 (ehem. Seminarraum 1 Berggasse 11 3.OG)
- Monday 28.04. 13:00 - 15:00 (ehem. Seminarraum 1 Berggasse 11 3.OG)
- Monday 05.05. 13:00 - 15:00 (ehem. Seminarraum 1 Berggasse 11 3.OG)
- Monday 19.05. 13:00 - 15:00 (ehem. Seminarraum 1 Berggasse 11 3.OG)
- Monday 26.05. 13:00 - 15:00 (ehem. Seminarraum 1 Berggasse 11 3.OG)
- Monday 02.06. 13:00 - 15:00 (ehem. Seminarraum 1 Berggasse 11 3.OG)
- Monday 09.06. 13:00 - 15:00 (ehem. Seminarraum 1 Berggasse 11 3.OG)
- Monday 16.06. 13:00 - 15:00 (ehem. Seminarraum 1 Berggasse 11 3.OG)
- Monday 23.06. 13:00 - 15:00 (ehem. Seminarraum 1 Berggasse 11 3.OG)
- Monday 30.06. 13:00 - 15:00 (ehem. Seminarraum 1 Berggasse 11 3.OG)
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Zeugniserwerb durch schriftliche Seminararbeiten.
Voraussetzungen: Grundkenntnisse in Psycholinguistik und Textlinguistik.
Voraussetzungen: Grundkenntnisse in Psycholinguistik und Textlinguistik.
Reading list
Berman, Ruth & Dan Slobin eds. Relating Events in
Narrative: a crosslinguistic developmental study. Hillsdale: Erlbaum 1994.
Hickmann, Maya: Children's Discourse: person, space and time across languages. Cambridge: Cambridge Univ. Press 2003.
Narrative: a crosslinguistic developmental study. Hillsdale: Erlbaum 1994.
Hickmann, Maya: Children's Discourse: person, space and time across languages. Cambridge: Cambridge Univ. Press 2003.
Association in the course directory
316, 215
Last modified: Mo 07.09.2020 15:36
Studierenden, zunächst Literaturreferate und darauf Berichte über empirische Pilotstudien zu Tests besonders mit mündlichen Bildgeschichten
und Nacherzählungen von Kindern mit typischer und auffälliger Sprachentwicklung.