170071 UE Practical Course "Media Analysis" (2009W)
Continuous assessment of course work
Labels
gilt für I.3.5.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from We 16.09.2009 09:00 to We 30.09.2009 23:59
- Registration is open from Th 01.10.2009 12:00 to Th 08.10.2009 23:59
- Deregistration possible until Sa 10.10.2009 23:59
Details
max. 130 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 20.10. 15:00 - 16:30 Hörsaal 31 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 9
- Tuesday 27.10. 15:00 - 16:30 Hörsaal 31 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 9
- Tuesday 03.11. 15:00 - 16:30 Hörsaal 31 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 9
- Tuesday 10.11. 15:00 - 16:30 Hörsaal 31 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 9
- Tuesday 17.11. 15:00 - 16:30 Hörsaal 31 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 9
- Tuesday 24.11. 15:00 - 16:30 Hörsaal 31 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 9
- Tuesday 01.12. 15:00 - 16:30 Hörsaal 31 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 9
- Tuesday 15.12. 15:00 - 16:30 Hörsaal 31 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 9
- Tuesday 12.01. 15:00 - 16:30 Hörsaal 31 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 9
- Tuesday 19.01. 15:00 - 16:30 Hörsaal 31 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 9
- Tuesday 26.01. 15:00 - 16:30 Hörsaal 31 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 9
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Course-inherent. The precise assessment modalities will be communicated in the first seminar on October 20, 2009, as well as on the eLearning platform. As this course has been rated with 5 ECTS credit points, a total amount of 125 (i.e. 25 times 5) work hours is to be expected, including seminar hours.
Minimum requirements and assessment criteria
The goal of this is course is to make students acquainted with the instruments of media analysis (beyond film and theatre) through the means of exemplary analyses, and to enable them to conduct future media analyses independently (esp. as part of their course work).
Examination topics
Input from the tutor and analytical exercises as part of the course activity, independent reading and solving of analytical tasks outside of the course activity. Moodle is used as an eLearning platform.
Attending first seminar is obligatory.
Attending first seminar is obligatory.
Reading list
In Vorbereitung der ersten Lehrveranstaltung (siehe: Moodle):
Knut Hickethier, "Gegenstandseingrenzungen: Film - Fernsehen - Audiovision," in: ders: Film- und Fernsehanalyse, Stuttgart/Weimar: J.B. Metzeler, 1996 (2. Auflage), S. 5-25.
Detlev Schöttker, "Zur Geschichte der Medienanalyse," in: ders. (Hg.), Von der Stimme zum Internet: Texte aus der Geschichte der Medienanalyse. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht 1999, S. 11-23.
N.B. Bitte berücksichtigen Sie bei der Lektüre die Frage, ob oder wie die in diesen (1996 und 1999 veröffentlichten) Texten angerissenen Aspekte heute erweitert werden müssten.
Eine Literaturliste wird zu Beginn der Lehrveranstaltung veröffentlicht und im Verlauf des Semesters erweitert. Die Studierenden sind eingeladen, sich daran mit ihrer Recherche zu beteiligen.
Knut Hickethier, "Gegenstandseingrenzungen: Film - Fernsehen - Audiovision," in: ders: Film- und Fernsehanalyse, Stuttgart/Weimar: J.B. Metzeler, 1996 (2. Auflage), S. 5-25.
Detlev Schöttker, "Zur Geschichte der Medienanalyse," in: ders. (Hg.), Von der Stimme zum Internet: Texte aus der Geschichte der Medienanalyse. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht 1999, S. 11-23.
N.B. Bitte berücksichtigen Sie bei der Lektüre die Frage, ob oder wie die in diesen (1996 und 1999 veröffentlichten) Texten angerissenen Aspekte heute erweitert werden müssten.
Eine Literaturliste wird zu Beginn der Lehrveranstaltung veröffentlicht und im Verlauf des Semesters erweitert. Die Studierenden sind eingeladen, sich daran mit ihrer Recherche zu beteiligen.
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:36
For the identification of an appropriate approach, it is crucial to define from which medium - or mediality - one may assume to depart. Where is the difference between television and film? What is the notion of audiovisual media based on and how do these related to time-based media? What are the challenges presented by digital, networked media? And most importantly: How do I as a researcher do the present (or elusive) material do justice and what can I do to open the steps of my analysis to scrutiny (e.g. to the scrutiny of the readers of my coursework)?