170123 VU Subversion in Springfield (2010W)
"The Simpsons"
Labels
Achtung! Am 28. Oktober keine Lehrveranstaltung!
Details
max. 50 participants
Language: German
Examination dates
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 14.10. 19:00 - 20:30 Hörsaal 50 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8
- Thursday 21.10. 19:00 - 20:30 Hörsaal 50 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8
- Thursday 04.11. 19:00 - 20:30 Hörsaal 50 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8
- Thursday 11.11. 19:00 - 20:30 Hörsaal 50 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8
- Thursday 18.11. 19:00 - 20:30 Hörsaal 50 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8
- Thursday 25.11. 19:00 - 20:30 Hörsaal 50 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8
- Thursday 02.12. 19:00 - 20:30 Hörsaal 50 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8
- Thursday 09.12. 19:00 - 20:30 Hörsaal 50 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8
- Thursday 16.12. 19:00 - 20:30 Hörsaal 50 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8
- Thursday 13.01. 19:00 - 20:30 Hörsaal 50 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8
- Thursday 20.01. 19:00 - 20:30 Hörsaal 50 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8
- Thursday 27.01. 19:00 - 20:30 Hörsaal 50 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8
Information
Aims, contents and method of the course
Die LV beschäftigt sich mit subversiven Darstellungen verschiedener Lebensbereiche in "The Simpsons" sowie mit verschiedenen Lesarten von Massenmedien.
Assessment and permitted materials
2 Hausübungen, 1 Gruppenreferat
Minimum requirements and assessment criteria
Ziel ist die Analyse massenmedialer Inhalte sowie das Hinterfragen von Kommunikationstechniken.
Examination topics
Reading list
* Alberti, John (Hg.): Leaving Springfield. The Simpsons and the Possibility of Oppositional Culture. Wayne Satte University Press. Detroit. 2004
* Brown, Alan (Hg.): The Psychology of The Simpsons. Benbella Books. Dallas. 2005
* Czogalla, Michael: Behind the Laughter. Die Simpsons im Kontext der amerikanischen Populärkultur. Tectum. Marburg. 2004
* DeRochi, Jack:;What Have You Learned?Considering a New Hermeneutic of Satire in Family Guy. In: Studies in American Humor, Issue 17, 2008
* Gray, Jonathan: Watching with The Simpsons. Television, parody, and intertextuality. Routledge. New York. 2006
* Gruteser, Michel, Thomas Klein & Andreas Rauscher (Hg.): Subversion zur Prime-Time. Die Simpsons und die Mythen der Gesellschaft. Schüren Verlag. Marburg.2002
* Irwin, William, Mark T. Conrad & Aeon J. Skoble (Hg.): Die Simpsons und die Philosophie. Schlauer werden mit der berühmtesten Fernsehfamilie der Welt. Tropen Verlag. Berlin. 2007
* Keslowitz, Steven: The World according to The Simpsons. What Our Favorite TV Family Says About Life, Love and the Pursuit if the Perfect Donut. Sourcebooks. Naperville. 2006
* Turner, Chris: Planet Simpson. How a cartoon masterpiece documented an era and defined a geration. Ebury Press. London.2004
* Brown, Alan (Hg.): The Psychology of The Simpsons. Benbella Books. Dallas. 2005
* Czogalla, Michael: Behind the Laughter. Die Simpsons im Kontext der amerikanischen Populärkultur. Tectum. Marburg. 2004
* DeRochi, Jack:;What Have You Learned?Considering a New Hermeneutic of Satire in Family Guy. In: Studies in American Humor, Issue 17, 2008
* Gray, Jonathan: Watching with The Simpsons. Television, parody, and intertextuality. Routledge. New York. 2006
* Gruteser, Michel, Thomas Klein & Andreas Rauscher (Hg.): Subversion zur Prime-Time. Die Simpsons und die Mythen der Gesellschaft. Schüren Verlag. Marburg.2002
* Irwin, William, Mark T. Conrad & Aeon J. Skoble (Hg.): Die Simpsons und die Philosophie. Schlauer werden mit der berühmtesten Fernsehfamilie der Welt. Tropen Verlag. Berlin. 2007
* Keslowitz, Steven: The World according to The Simpsons. What Our Favorite TV Family Says About Life, Love and the Pursuit if the Perfect Donut. Sourcebooks. Naperville. 2006
* Turner, Chris: Planet Simpson. How a cartoon masterpiece documented an era and defined a geration. Ebury Press. London.2004
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:36