Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
170123 VU Subversion in Springfield (2010W)
"The Simpsons"
Labels
Achtung! Am 28. Oktober keine Lehrveranstaltung!
Details
max. 50 participants
Language: German
Examination dates
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 14.10. 19:00 - 20:30 Hörsaal 50 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8
- Thursday 21.10. 19:00 - 20:30 Hörsaal 50 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8
- Thursday 04.11. 19:00 - 20:30 Hörsaal 50 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8
- Thursday 11.11. 19:00 - 20:30 Hörsaal 50 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8
- Thursday 18.11. 19:00 - 20:30 Hörsaal 50 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8
- Thursday 25.11. 19:00 - 20:30 Hörsaal 50 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8
- Thursday 02.12. 19:00 - 20:30 Hörsaal 50 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8
- Thursday 09.12. 19:00 - 20:30 Hörsaal 50 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8
- Thursday 16.12. 19:00 - 20:30 Hörsaal 50 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8
- Thursday 13.01. 19:00 - 20:30 Hörsaal 50 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8
- Thursday 20.01. 19:00 - 20:30 Hörsaal 50 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8
- Thursday 27.01. 19:00 - 20:30 Hörsaal 50 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8
Information
Aims, contents and method of the course
Die LV beschäftigt sich mit subversiven Darstellungen verschiedener Lebensbereiche in "The Simpsons" sowie mit verschiedenen Lesarten von Massenmedien.
Assessment and permitted materials
2 Hausübungen, 1 Gruppenreferat
Minimum requirements and assessment criteria
Ziel ist die Analyse massenmedialer Inhalte sowie das Hinterfragen von Kommunikationstechniken.
Examination topics
Reading list
* Alberti, John (Hg.): Leaving Springfield. The Simpsons and the Possibility of Oppositional Culture. Wayne Satte University Press. Detroit. 2004
* Brown, Alan (Hg.): The Psychology of The Simpsons. Benbella Books. Dallas. 2005
* Czogalla, Michael: Behind the Laughter. Die Simpsons im Kontext der amerikanischen Populärkultur. Tectum. Marburg. 2004
* DeRochi, Jack:;What Have You Learned?Considering a New Hermeneutic of Satire in Family Guy. In: Studies in American Humor, Issue 17, 2008
* Gray, Jonathan: Watching with The Simpsons. Television, parody, and intertextuality. Routledge. New York. 2006
* Gruteser, Michel, Thomas Klein & Andreas Rauscher (Hg.): Subversion zur Prime-Time. Die Simpsons und die Mythen der Gesellschaft. Schüren Verlag. Marburg.2002
* Irwin, William, Mark T. Conrad & Aeon J. Skoble (Hg.): Die Simpsons und die Philosophie. Schlauer werden mit der berühmtesten Fernsehfamilie der Welt. Tropen Verlag. Berlin. 2007
* Keslowitz, Steven: The World according to The Simpsons. What Our Favorite TV Family Says About Life, Love and the Pursuit if the Perfect Donut. Sourcebooks. Naperville. 2006
* Turner, Chris: Planet Simpson. How a cartoon masterpiece documented an era and defined a geration. Ebury Press. London.2004
* Brown, Alan (Hg.): The Psychology of The Simpsons. Benbella Books. Dallas. 2005
* Czogalla, Michael: Behind the Laughter. Die Simpsons im Kontext der amerikanischen Populärkultur. Tectum. Marburg. 2004
* DeRochi, Jack:;What Have You Learned?Considering a New Hermeneutic of Satire in Family Guy. In: Studies in American Humor, Issue 17, 2008
* Gray, Jonathan: Watching with The Simpsons. Television, parody, and intertextuality. Routledge. New York. 2006
* Gruteser, Michel, Thomas Klein & Andreas Rauscher (Hg.): Subversion zur Prime-Time. Die Simpsons und die Mythen der Gesellschaft. Schüren Verlag. Marburg.2002
* Irwin, William, Mark T. Conrad & Aeon J. Skoble (Hg.): Die Simpsons und die Philosophie. Schlauer werden mit der berühmtesten Fernsehfamilie der Welt. Tropen Verlag. Berlin. 2007
* Keslowitz, Steven: The World according to The Simpsons. What Our Favorite TV Family Says About Life, Love and the Pursuit if the Perfect Donut. Sourcebooks. Naperville. 2006
* Turner, Chris: Planet Simpson. How a cartoon masterpiece documented an era and defined a geration. Ebury Press. London.2004
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:36