170180 SE MA Seminar (2010W)
Listening in the Age of Mechanical Reproduction
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from We 22.09.2010 12:00 to Sa 02.10.2010 17:00
- Deregistration possible until We 20.10.2010 17:00
Details
max. 120 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Friday 15.10. 14:30 - 16:00 Hörsaal 31 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 9
- Friday 22.10. 14:30 - 16:00 Hörsaal 31 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 9
- Friday 29.10. 14:30 - 16:00 Hörsaal 31 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 9
- Friday 05.11. 14:30 - 16:00 Hörsaal 31 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 9
- Friday 12.11. 14:30 - 16:00 Hörsaal 31 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 9
- Friday 19.11. 14:30 - 16:00 Hörsaal 31 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 9
- Friday 26.11. 14:30 - 16:00 Hörsaal 31 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 9
- Friday 03.12. 14:30 - 16:00 Hörsaal 31 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 9
- Friday 10.12. 14:30 - 16:00 Hörsaal 31 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 9
- Friday 17.12. 14:30 - 16:00 Hörsaal 31 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 9
- Friday 14.01. 14:30 - 16:00 Hörsaal 31 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 9
- Friday 21.01. 14:30 - 16:00 Hörsaal 31 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 9
- Friday 28.01. 14:30 - 16:00 Hörsaal 31 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 9
- Friday 28.01. 17:00 - 19:00 Prominentenzimmer Hauptgebäude, Tiefparterre Hof 4
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Impulsreferate, mündliche und schriftliche Mitarbeit während des Semesters, schriftliche Abschlussarbeit
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Auseinandersetzung mit medientheoretischen, technik- und kulturhistorischen Texten; Recherche forschungsrelevanter Quellenmaterialen
Reading list
Wird in der LV bekannt gegeben
Association in the course directory
II.2.1., II.2.2., 092: § 5(1)
Last modified: We 15.12.2021 00:21
Im Radio, Fernsehen und Film suggerieren sie oftmals Glaubwürdigkeit und Präsenz, auf der Bühne, im Hörspiel oder bei Kunstinstallationen erzeugen originale Töne Raum und Atmosphäre. Im Spannungsverhältnis zwischen Original und Ton eröffnet sich eine kultur- und medienwissenschaftliche Diskussion über Authentizität und Medialität auditiver Ausdrucksformen.