170221 PS Introductory Seminar "Narrativity in Theatre, Film and Media" (2023W)
Protest in the field of vision
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 18.09.2023 09:00 to Su 24.09.2023 23:55
- Registration is open from Tu 26.09.2023 17:00 to We 27.09.2023 23:59
- Deregistration possible until Tu 31.10.2023 23:59
Details
max. 35 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Das Proseminar findet in Doppeleinheiten statt. Eine Einheit 4 SWST
Anwesendheit beim ersten Termin ist Voraussetzung für die Teilnahme
In dem Proseminar kann anstelle des Abschlussessays eine Bachelorarbeit verfaßt werden, nähere Infos in der ersten Einheit
- Wednesday 04.10. 11:30 - 14:45 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
- Wednesday 18.10. 11:30 - 14:45 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
- Wednesday 15.11. 11:30 - 14:45 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
- Wednesday 29.11. 11:30 - 14:45 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
- Wednesday 13.12. 11:30 - 14:45 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
- Wednesday 24.01. 11:30 - 14:45 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
Information
Aims, contents and method of the course
The course focuses on media narratives on different forms of recent protest, that will be analyzed and discussed critically. Protest narratives are very much part of poltical dynamics of power and will be related to different forms of (in)visibilty. Televisual, filmic and digital media narratives will be researched and discussed in transmedial perspectives. You will analyse mediated narratives on protest activism against sexual herassement, clima injustice, homo-and transphobia, et al .There will be short inputs but also a lot of collaborative work in the seminar.
Assessment and permitted materials
1) Reading of the main literature, participation in discussion , peer feedback, text impuls or reading diary
2) 2 reading exercises
3) presentation
4) final essay
2) 2 reading exercises
3) presentation
4) final essay
Minimum requirements and assessment criteria
Beurteilungsmaßstab:
• Regelmäßige und fristgerechte Semesterlektüre, Beteiligung an der Diskussion und Peer Feedback, Textimpuls oder Lektüre Diary
30 Punkte (Einzelleistung)
• 2 Lektürekarten 10 Punkte (Einzelleistung)
• Präsentation 30 Punkte (Gruppenleistung)
• Abschlussessay: 30 Punkte Abgabetermin 5.2.2024 7-8 S. (Einzelleistung)Für eine positive Beurteilung der Lehrveranstaltung sind 60 Punkte und die positive Abgabe aller Teilleistungen nötig. Präsentation ist verpflichtend1 (sehr gut) 100-90 Punkte
2 (gut) 89-81 Punkte
3 (befriedigend) 80-71 Punkte
4 (genügend) 70-60 Punkte
• Regelmäßige und fristgerechte Semesterlektüre, Beteiligung an der Diskussion und Peer Feedback, Textimpuls oder Lektüre Diary
30 Punkte (Einzelleistung)
• 2 Lektürekarten 10 Punkte (Einzelleistung)
• Präsentation 30 Punkte (Gruppenleistung)
• Abschlussessay: 30 Punkte Abgabetermin 5.2.2024 7-8 S. (Einzelleistung)Für eine positive Beurteilung der Lehrveranstaltung sind 60 Punkte und die positive Abgabe aller Teilleistungen nötig. Präsentation ist verpflichtend1 (sehr gut) 100-90 Punkte
2 (gut) 89-81 Punkte
3 (befriedigend) 80-71 Punkte
4 (genügend) 70-60 Punkte
Examination topics
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Reading list
Die Semesterliteratur wird zu Semesterbeginn bekanntgegeben und tlw. auf Moodle zur Verfügung gestellt.Zur Vorbereitung empfohlen:Freudenschuß, Magdalena: Paradoxe Dynamik. Aktivismus zwischen Anonymität und Sichtbarkeit. In: Forschungsjournal Soziale Bewegungen, vol. 28, no. 3, 2015, pp. 55-62. https://doi-org.uaccess.univie.ac.at/10.1515/fjsb-2015-0308Fulda, Daniel: Erzähltheorie. In: Lexikon der Geisteswissenschaften .Wien: Böhlau Verlag., 147–153) doi: 10.7767/boehlau.9783205790099.147bMüller, Gin: Refugee-Protest im Spannungsfeld von Aktivismus, Institutionen, Kunst und medialer Sichtbarkeit. In: Alexander Fleischmann/Doris Guth (Eds.), Kunst - Theorie - Aktivismus 2015 (147-174). Bielefeld: transcript Verlag. https://doi.org/10.14361/9783839426203-006Schaffer, Johanna: Ambivalenzen der Sichtbarkeit. Über die Visuellen Strukturen der Anerkennung. Bielefeld: transcript 2008
Association in the course directory
Last modified: Su 01.10.2023 00:04