170508 UE Tapp und Tastkino - Women's Cinema in Austria (2022W)
Continuous assessment of course work
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Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 05.09.2022 09:00 to Mo 19.09.2022 23:55
- Registration is open from Fr 23.09.2022 09:00 to Tu 04.10.2022 23:55
- Deregistration possible until Mo 31.10.2022 23:55
Details
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Wednesday 12.10. 15:00 - 16:30 Seminarraum 2 2H415 UZA II Rotunde
- Wednesday 19.10. 15:00 - 16:30 Seminarraum 2 2H415 UZA II Rotunde
- Wednesday 09.11. 15:00 - 16:30 Seminarraum 2 2H415 UZA II Rotunde
- Wednesday 16.11. 15:00 - 16:30 Seminarraum 2 2H415 UZA II Rotunde
- Wednesday 23.11. 15:00 - 16:30 Seminarraum 2 2H415 UZA II Rotunde
- Wednesday 30.11. 15:00 - 16:30 Seminarraum 2 2H415 UZA II Rotunde
- Wednesday 07.12. 15:00 - 16:30 Seminarraum 2 2H415 UZA II Rotunde
- Wednesday 14.12. 15:00 - 16:30 Seminarraum 2 2H415 UZA II Rotunde
- Wednesday 11.01. 15:00 - 16:30 Seminarraum 2 2H415 UZA II Rotunde
- Wednesday 18.01. 15:00 - 16:30 Seminarraum 2 2H415 UZA II Rotunde
- Wednesday 25.01. 15:00 - 16:30 Seminarraum 2 2H415 UZA II Rotunde
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
kleinere schriftliche Übungen (100 %)
Minimum requirements and assessment criteria
Interesse am Thema und Lust an der intensiven Auseinandersetzung mit dem Filmschaffen von Frauen in ÖsterreichDie Teilnahme an der ersten Sitzung ist obligatorisch.
Examination topics
alles, was wir in der LV erarbeiten
Reading list
Reicher, Isabella (Hrsg.): Eine eigene Geschichte. Frauen Film Österreich seit 1999. Wien 2020.
Association in the course directory
Last modified: Mo 19.09.2022 13:48
Als Ausgangspunkt dient das von Isabella Reicher herausgegebene Buch "Eine eigene Geschichte – Frauen Film Österreich seit 1999" (2020), in dem auch auf die Pionierinnen des österreichischen Films verwiesen wird. Deren Arbeit wird ebenfalls Gegenstand der Auseinandersetzung sein, um so ein möglichst umfassendes Bild österreichischer Kinogeschichte zu zeichnen.