170620 SE Breaking Points of Modernism (2014S)
Masks of A/Modernity
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 20.02.2014 09:00 to We 05.03.2014 23:59
- Deregistration possible until Mo 17.03.2014 23:59
Details
max. 40 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Monday
10.03.
15:00 - 16:30
(Schreyvogelsaal (THW) Hofburg, 1.Stock)
Monday
17.03.
15:00 - 16:30
(Schreyvogelsaal (THW) Hofburg, 1.Stock)
Monday
24.03.
15:00 - 16:30
(Schreyvogelsaal (THW) Hofburg, 1.Stock)
Monday
31.03.
15:00 - 16:30
(Schreyvogelsaal (THW) Hofburg, 1.Stock)
Monday
07.04.
15:00 - 16:30
(Schreyvogelsaal (THW) Hofburg, 1.Stock)
Monday
28.04.
15:00 - 16:30
(Schreyvogelsaal (THW) Hofburg, 1.Stock)
Monday
05.05.
15:00 - 16:30
(Schreyvogelsaal (THW) Hofburg, 1.Stock)
Monday
12.05.
15:00 - 16:30
(Schreyvogelsaal (THW) Hofburg, 1.Stock)
Monday
19.05.
15:00 - 16:30
(Schreyvogelsaal (THW) Hofburg, 1.Stock)
Monday
26.05.
15:00 - 16:30
(Schreyvogelsaal (THW) Hofburg, 1.Stock)
Monday
02.06.
15:00 - 16:30
(Schreyvogelsaal (THW) Hofburg, 1.Stock)
Monday
16.06.
15:00 - 16:30
(Schreyvogelsaal (THW) Hofburg, 1.Stock)
Monday
23.06.
15:00 - 16:30
(Schreyvogelsaal (THW) Hofburg, 1.Stock)
Monday
30.06.
15:00 - 16:30
(Schreyvogelsaal (THW) Hofburg, 1.Stock)
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Diskussionsbereitschaft, Arbeitsberichte (in Gruppen), Abschlussarbeit
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
II.2.1. und II.2.2. Theorie- und Forschungsseminar Theater- und Filmwissenschaft; 092: § 5(1)
Last modified: Sa 24.04.2021 00:19
Europa um 1900 gilt als Brutstätte avantgardistischer Produktivität und multipler Revolutionen in den Künsten. Die beobachtbare Konjunktur des Phänomens und Begriffs Maske in Theater, Film, bildender Kunst und Theoriebildung dieses Zeitraums soll hinsichtlich von Gleichzeitigkeiten des Ungleichzeitigen, Individualisierungs- und Entindividualisierungsprozessen und Konstruktionen des 'Modernen' befragt werden.