Universität Wien
Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.

170710 UE The.Heldenplatz.Thing. (© OFF Theater) and Mein Kampf. (2021W)

Plays by Thomas Bernhard and George Tabori and current stagings

Continuous assessment of course work
ON-SITE

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 30 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Wednesday 13.10. 15:00 - 16:30 Hörsaal 1, alte WU, Augasse 2-6, EG Kern A
  • Wednesday 20.10. 15:00 - 16:30 Hörsaal 1, alte WU, Augasse 2-6, EG Kern A
  • Wednesday 27.10. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
  • Wednesday 03.11. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
  • Wednesday 10.11. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
  • Wednesday 17.11. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
  • Wednesday 24.11. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
  • Wednesday 01.12. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
  • Wednesday 15.12. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
  • Wednesday 12.01. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
  • Wednesday 19.01. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
  • Wednesday 26.01. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde

Information

Aims, contents and method of the course

Plays like Taboris "Mein Kampf" (Burgtheater Wien, Oktober 2020), Bernhards "Heldenplatz" (Schauspielhaus Graz, Jänner 2020; Off Theater Wien, März 2020; Landestheater Salzburg, Februar 2021) and "Der Theatermacher" (Volkstheater Wien, Mai 2021), and their stagings and receptions are analyzed during this seminar.

Assessment and permitted materials

Anwesenheit; Abgabe von Lektüreprotokollen; Präsentation mit Handout, Moderation von Diskussionen; ev. Seminararbeit.

Minimum requirements and assessment criteria

Interesse an Theatertexten, deren Analyse und Entstehungskontext, sowie an Aufführungs- bzw. Inszenierungsanalyse (auch unter den besonderen Bedingungen des Streamings!); Abhaltung einer Präsentation (mit Handout) und Moderation; schriftliche Aufgaben, ev. Abgabe einer Seminararbeit.
Ausnahmslos alle Teilleistungen sind zu erbringen. Die Note setzt sich folgendermaßen zusammen: schriftliche Aufgaben (Lektüreprotokolle, Essay) 40%, Impulsreferat und Handout (oder Seminararbeit) 40%, Beteiligung an Diskussionen 20%.

Examination topics

Inhalt des Seminars

Reading list

Eine Literaturliste und ev. grundlegende Literatur werden auf Moodle zur Verfügung gestellt.

Association in the course directory

Last modified: We 22.02.2023 00:19