180024 SE Didactics of Ethics (2015W)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Tu 15.09.2015 15:00 to Mo 28.09.2015 09:00
- Deregistration possible until Sa 31.10.2015 09:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Aufgrund der langen Warteliste bitte unbedingt zum ersten Termin pünktlich erscheinen! Wer unentschuldigt fehlt, muss abgemeldet werden. Sollten Sie in der ersten Einheit dennoch verhindert sein, schreiben Sie bitte rechtzeitig eine Mail an: katharina.lacina@univie.ac.at !
- Wednesday 14.10. 09:45 - 11:15 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
- Wednesday 21.10. 09:45 - 11:15 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
- Wednesday 28.10. 09:45 - 11:15 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
- Wednesday 04.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
- Wednesday 11.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
- Wednesday 18.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
- Wednesday 25.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
- Wednesday 02.12. 09:45 - 11:15 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
- Wednesday 09.12. 09:45 - 11:15 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
- Wednesday 16.12. 09:45 - 11:15 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
- Wednesday 13.01. 09:45 - 11:15 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
- Wednesday 20.01. 09:45 - 11:15 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
- Wednesday 27.01. 09:45 - 11:15 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Didactic planning of lesson designs with a specific focus on the competence modelScientific evaluation of the lesson s thematic contentsReflection and analysis of teaching practice
Assessment and permitted materials
Active participation during individual and group assignments throughout the entire courseDidactic planning of a lesson in a teamWritten paper (methodological analysis and reflection of the lesson)
Minimum requirements and assessment criteria
Gaining an understanding of teaching and learning processesGaining practical, methodological experience in teaching Philosophy
Examination topics
Die Vermittlung der Seminarinhalte greift dabei auf unterschiedliche Arbeitsformen (s.o. LV-Inhalt) zurück und wird durch die E-Learning-Plattform Moodle unterstützt. Jeweils als Kleinprojekte erarbeiten die Studierenden in Einzel-, Partner- und Gruppenarbeit sowie im Plenum die oben genannten Inhalte und Fähigkeiten.
Reading list
Bitte folgendes Buch bis zur zweiten Seminareinheit besorgen:
Lacina, Katharina: Reflexionen. Das Philosophiebuch, Wien: HPT, 2014.
Alle anderen Texte werden auf Moodle zur Verfügung gestellt.
Lacina, Katharina: Reflexionen. Das Philosophiebuch, Wien: HPT, 2014.
Alle anderen Texte werden auf Moodle zur Verfügung gestellt.
Association in the course directory
PP 57.4.4
Last modified: Sa 08.07.2023 00:17