Universität Wien

180024 SE Didactics of Ethics (2015W)

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 18 - Philosophie
Continuous assessment of course work

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 25 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

Aufgrund der langen Warteliste bitte unbedingt zum ersten Termin pünktlich erscheinen! Wer unentschuldigt fehlt, muss abgemeldet werden. Sollten Sie in der ersten Einheit dennoch verhindert sein, schreiben Sie bitte rechtzeitig eine Mail an: katharina.lacina@univie.ac.at !

  • Wednesday 14.10. 09:45 - 11:15 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
  • Wednesday 21.10. 09:45 - 11:15 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
  • Wednesday 28.10. 09:45 - 11:15 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
  • Wednesday 04.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
  • Wednesday 11.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
  • Wednesday 18.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
  • Wednesday 25.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
  • Wednesday 02.12. 09:45 - 11:15 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
  • Wednesday 09.12. 09:45 - 11:15 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
  • Wednesday 16.12. 09:45 - 11:15 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
  • Wednesday 13.01. 09:45 - 11:15 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
  • Wednesday 20.01. 09:45 - 11:15 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
  • Wednesday 27.01. 09:45 - 11:15 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock

Information

Aims, contents and method of the course

Didactic planning of lesson designs with a specific focus on the competence model

Scientific evaluation of the lesson s thematic contents

Reflection and analysis of teaching practice

Assessment and permitted materials

Active participation during individual and group assignments throughout the entire course

Didactic planning of a lesson in a team

Written paper (methodological analysis and reflection of the lesson)

Minimum requirements and assessment criteria

Gaining an understanding of teaching and learning processes

Gaining practical, methodological experience in teaching Philosophy

Examination topics

Die Vermittlung der Seminarinhalte greift dabei auf unterschiedliche Arbeitsformen (s.o. LV-Inhalt) zurück und wird durch die E-Learning-Plattform Moodle unterstützt. Jeweils als Kleinprojekte erarbeiten die Studierenden in Einzel-, Partner- und Gruppenarbeit sowie im Plenum die oben genannten Inhalte und Fähigkeiten.

Reading list

Bitte folgendes Buch bis zur zweiten Seminareinheit besorgen:
Lacina, Katharina: Reflexionen. Das Philosophiebuch, Wien: HPT, 2014.
Alle anderen Texte werden auf Moodle zur Verfügung gestellt.


Association in the course directory

PP 57.4.4

Last modified: Sa 08.07.2023 00:17