180108 PS Philosophy of film (2016W)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 12.09.2016 09:00 to Mo 26.09.2016 09:00
- Registration is open from We 28.09.2016 09:00 to We 05.10.2016 09:00
- Deregistration possible until Mo 31.10.2016 23:59
Details
max. 45 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Deutsch
- Wednesday 12.10. 09:45 - 11:15 Hörsaal 3B NIG 3.Stock
- Wednesday 19.10. 09:45 - 11:15 Hörsaal 3B NIG 3.Stock
- Wednesday 09.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal 3B NIG 3.Stock
- Wednesday 16.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal 3B NIG 3.Stock
- Wednesday 23.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal 3B NIG 3.Stock
- Wednesday 30.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal 3B NIG 3.Stock
- Wednesday 07.12. 09:45 - 11:15 Hörsaal 3B NIG 3.Stock
- Wednesday 14.12. 09:45 - 11:15 Hörsaal 3B NIG 3.Stock
- Wednesday 11.01. 09:45 - 11:15 Hörsaal 3B NIG 3.Stock
- Wednesday 18.01. 09:45 - 11:15 Hörsaal 3B NIG 3.Stock
- Wednesday 25.01. 09:45 - 11:15 Hörsaal 3B NIG 3.Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Literatur und Prüfungsmodalitäten werden in der ersten Sitzung bekannt gegeben.
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
BA M 10
Last modified: Mo 07.09.2020 15:36
Film soll als philosophische Reflexionform und Gegenstand philosophischen Nachdenkens zugleich vorgestellt und diskutiert werden.
Herangezogen werden Texte zum Verhältnis von Zeitlichkeit, Photographie und Filmbild (Roland Barthes, Gilles Deleuze), zur kinematographischen Illusionsäthetik (Christian Metz, Christiane Voss) und zum handlungstheoretischen Zugang zum narrativen Kinofilm (Robert Pippin).
Eine Reihe von verschiedenen Filmbeispielen verdeutlicht die gewählten Fragestellungen im besonderen und erlaubt es so, die Frage nach dem Filmischen in der Heterogenität seiner Darstellungsweisen zu stellen.