180628 SE Philosophie as a Teaching Discipline (2010S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Tu 09.02.2010 12:00 to Mo 01.03.2010 12:00
- Deregistration possible until We 31.03.2010 12:00
Details
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 08.03. 14:00 - 15:30 Hörsaal 3F NIG 3.Stock
- Monday 15.03. 14:00 - 15:30 Hörsaal 3F NIG 3.Stock
- Monday 22.03. 14:00 - 15:30 Hörsaal 3F NIG 3.Stock
- Monday 12.04. 14:00 - 15:30 Hörsaal 3F NIG 3.Stock
- Monday 19.04. 14:00 - 15:30 Hörsaal 3F NIG 3.Stock
- Monday 26.04. 14:00 - 15:30 Hörsaal 3F NIG 3.Stock
- Monday 03.05. 14:00 - 15:30 Hörsaal 3F NIG 3.Stock
- Monday 10.05. 14:00 - 15:30 Hörsaal 3F NIG 3.Stock
- Monday 17.05. 14:00 - 15:30 Hörsaal 3F NIG 3.Stock
- Monday 31.05. 14:00 - 15:30 Hörsaal 3F NIG 3.Stock
- Monday 07.06. 14:00 - 15:30 Hörsaal 3F NIG 3.Stock
- Monday 14.06. 14:00 - 15:30 Hörsaal 3F NIG 3.Stock
- Monday 21.06. 14:00 - 15:30 Hörsaal 3F NIG 3.Stock
- Monday 28.06. 14:00 - 15:30 Hörsaal 3F NIG 3.Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Microteaching
Schriftliche Seminararbeit (20 Seiten, Inhaltliche Auseinandersetzung mit dem Thema sowie die methodisch- didaktische Umsetzung)
Philosophischer Essay
Schriftliche Seminararbeit (20 Seiten, Inhaltliche Auseinandersetzung mit dem Thema sowie die methodisch- didaktische Umsetzung)
Philosophischer Essay
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
wird im Seminar bekannt gegeben
Association in the course directory
PP § 57.4.2
Last modified: Mo 07.09.2020 15:36
Das Seminar bietet einen Überblick über die Anforderungen des Lehrberufes im Fach Philosophie und Ethik sowie die Möglichkeit das eigene Fachwissen in Hinblick auf die pädagogische Situation in praxisnaher Arbeit umzusetzen.